تورم 10 درصدی آمریکا در صورت حمله روسیه به اوکراین

بررسی جدید شرکت "آر اس ام"، نشان می‌دهد که درگیری احتمالی روسیه و اوکراین می‌تواند موجب بالا رفتن قیمت نفت به ۱۲۰ دلار در هر بشکه شود، این امر تورم را در آمریکا تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش تحریریه، از "سی ان ان"، هزینه زندگی در آمریکا بسیار افزایش یافته و درگیری احتمالی میان روسیه و اوکراین می‌تواند این هزینه‌ها را افزایش دهد.

نگرانی از درگیری میان روسیه و اوکراین قیمت نفت را به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه رسانده است. 

با توجه به داده‌های دولت آمریکا، اقتصاد این کشور از سال ۱۹۸۱ تاکنون تورم ۱۰ درصدی را تجربه نکرده است.

روسیه دومین کشور بزرگ تولید کننده نفت و گاز در جهان است. اگرچه این کشور اتهامات علیه خود مبنی بر تلاش برای حمله به اوکراین را رد می‌کند، اما این اتهامات در زمانی مطرح می‌شوند که بازار جهانی نفت با کمبود عرضه مواجه است. 

شرکت "جی پی مورگان" اعلام کرده است که هرگونه اختلال در صادرات نفت روسیه می‌تواند قیمت نفت در بازارهای جهانی را به ۱۲۰ دلار در هر بشکه افزایش دهد. 

روز دوشنبه برای اولین با از سال ۲۰۱۴ تاکنون، قیمت نفت آمریکا به ۹۵ دلار در هر بشکه رسید، با این حال قیمت نفت برنت روز سه شنبه روندی نزولی را تجربه کرد و به زیر ۹۲ دلار در هر بشکه رسید. 

وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه ۲۱ بهمن گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد، افزایش تورم در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه سال جاری میلادی ۷.۵ درصد افزایش داشته که بالاترین رقم از فوریه ۱۹۸۲ میلادی تا کنون به شمار می‌رود. 

اقتصاد آمریکا در حالی با تورم بالا در دوران همه گیری ویروس کرونا دست به گریبان است که علاوه بر افزایش بهای سوخت، مسکن، مواد غذایی و نارسایی در تامین زنجیره کالاهای اساسی در این کشور، شهروندان آمریکایی را با بدهی‌های چندین تریلیون دلاری باقی مانده از دو جنگ عراق و افغانستان مواجه کرده است.

درحالی آمریکا در ۸ شهریور ماه گذشته یکباره تمامی نظامیان خود را از خاک افغانستان پس از ۲۰ سال جنگی که با سرنگونی طالبان و قدرت گرفتن دوباره این گروه، خارج کرد که اکنون سردرگم برای وقوع جنگی دیگر است. 

شواهد تاریخی نشان داده که آمریکا برای رهایی از مشکلات اقتصادی، همچون تورم و رکود اقتصادی همواره به دنبال این جنگ بوده است.

پایان /

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 16760

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =