رکوردشکنی لوکس فروش کوچک، خودرویی با ضمانت 100 ساله!

این شرکت با کارکنان ۲ هزار نفری خود نه تنها رکورد فروش در جهان را شکسته است بلکه تلاش دارد خودرویی برقی عرضه کند که بیش از ۱۰۰ سال قابلیت استفاده دارد.

به گزارش تحریریه، تارنمای « autoevolution» نوشت، شرکت رولز رویس رکوردی تازه را ثبت کرد و در سال گذشته به رغم تداوم بحران همه گیری کرونا ۵۵۸۶ خودروی لوکس تولیدی خود را به مشتریان در سراسر جهان، از جمله چین بزرگ، آسیا-اقیانوسیه، آمریکا و سایر مناطق عرضه کرد. این آمار نشان دهنده افزایش ۴۹ درصدی فروش نسبت به سال بسیار چالش برانگیز ۲۰۲۰ است.

این فروش خارق العاده به واسطه عرضه نسل جدید Ghost، که اولین سال عرضه کامل خود را پشت سر گذاشت، شاسی بلند لوکس کولینان و سدان فانتوم انجام شد. در همان زمان، آنها همچنین مسیر خود را از تولیدات سفارشی، مانند Phantom Oribe، Phantom Tempus، Black Badge Dawn Landspeed Collection و Black Badge Wraith جدا کردند.

شرکت در سال ۲۰۱۸  تعداد ۴۱۹۴ خودرو و در سال بعد از آن ۵۱۰۰ خودرو در سرتاسر جهان فروخت. بروز کرونا اما موجب شد تا شرکت در سال ۲۰۲۰ تنها ۳۷۵۶ ماشین را به فروش برساند. در سال ۲۰۲۱ شرکت قادر شد رکوردی تازه برجای بگذارد و به آمار بیش از ۵۵۰۰ مورد برسد.

«تورستن مولر اوتوس» مدیرعامل این شرکت گفت: ۲۰۲۱ سال واقعاً تاریخی برای خودروهای رولزرویس بوده است. در ۱۲ ماه گذشته، ما بالاترین فروش سالانه خود را ثبت کرده ایم، آخرین محصول اضافه شده به خانواده Black Badge خود را راه اندازی کردیم و جهان را با قابلیت های خود شگفت زده کرده ایم، و گام های بزرگی برای آینده خودروهای تمام الکتریکی برداشته ایم.

رولزرویس علاوه بر شگفت‌انگیز کردن دنیا با وسایل نقلیه لوکس خود، به آینده اجتناب‌ناپذیر باتری‌های الکتریکی نیز نگاه می‌ کند. آنها اولین خودروی بدون آلایندگی خود به نام Spectre را سال گذشته معرفی کردند و قصد دارند تا اواخر سال ۲۰۲۳ آن را به بازار عرضه کنند. این خودروی الکتریکی تحت یک پروتکل تست بسیار سختگیرانه قرار خواهد گرفت که توسط این شرکت خودروسازی طراحی شده است. قابلیت پیمودن مسافت ۲.۵ میلیون کیلومتر در محیط های مختلف، به منظور استفاده بیش از صد سال، یکی از مولفه هایی است که در آزمون این خودرو طراحی شده است.

البته عمر 100 سال برای این خودرو به معنای ضمانت آن به مدت 100 سال نیست!

گفته می شود که کارخانه رولزرویس در گودوود با حداکثر ظرفیت و بر اساس الگوی دو شیفت کاری فعالیت می کند. کل نیروی کار رولز رویس در سرتاسر جهان در مجموع اندکی بیش از ۲۰۰۰ کارمند است و قرار است کادر خود را با ۳۷ نفر جدید تکمیل کند. برنامه ریزی شده است این کارآموزان پس از طی اموزش های لازم در سپتامبر ۲۰۲۲ به شرکت اضافه شوند.

پایان/

۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 16818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =