سیاست رقیب زدایی دولت بلای جان تولیدات ایرانی/ لوازم خانگی در مسیر خودرو

سیاست رقیب زدایی دولت در چند ماه اخیر موجب شده است که تولیدات لوازم خانگی نیز همان مسیر تکراری خودرو را طی کنند.

به گزارش تحریریه، چند ماه قبل بود که دولت در بازار لوازم خانگی همچون بازار خودرو اقدام به رقیب زدایی کرد و با ایجاد انحصار دست تولیدکنندگان را در گران کردن محصولات داخلی بازار گذاشت. تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز از فرصت بدست آمده کمال استفاده بردند و محصولات خود را بشدت گران کردند.

آش انقدر شور شد که مقام معظم رهبری که همواره از تولیدات داخلی بشدت حمایت می کنند در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی فرمودند: من گلایه می‌کنم از دوستانی که مسئولان کالاهای خانگی و لوازم‌خانگی هستند. ما از اینها حمایت کردیم، اسم آوردیم، شنیدم بعضی از اقلام دو برابر ارتقاء قیمت پیدا کرده، چرا؟ نبایستی این‌جور برخورد بشود با حمایت‌ها.

ایشان بیان کردند، خب اگر این‌جور ما کیفیت را بالا نبریم، چطور انتظار داریم که بازارهای خارجی را فتح کنیم؟

اکنون نائب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس نیز با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی، همان مسیری که خودروسازان طی کردند را پیش گرفته‌اند، گفت: با انحصار موجود مشکلاتی مانند کیفیت پایین و افزایش قیمت‌ها مجدد در این حوزه تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که انحصار انگیزه تولیدکنندگان را برای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت‌ها کم کند، خود صنعت نیز دچار مشکل شده و متضرر می شود، اضافه کرد: رقابت بین لوازم خانگی داخلی و خارجی بر ارتقا کیفیت، بهره‌وری و جلب رضایت مردم اثرگذار است.

غلامرضا نوری قزلجه با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که در آینده محصولات داخلی بازارهای جهانی را به دست گیرند، لازمه جلب بازارهای جهانی را ارتقا کیفیت دانست.

پایان/

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 16855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      متاسفانه با حمایت های غیر کارشناسی و از روی جهالت از لوازم خانگی داخلی بزرگترین ظلم را هم به تولید کننده و به ویژه به مصرف کننده کردیم که این نوعی حق الناس است