مواضع هسته‌ای ایران تغییر نکرده است

«عبدالباری عطوان» اعتقاد دارد ایرانی ها در دوره ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی حتی ذره ای از مواضع هسته ای خود عقب نشینی نکرده اند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب عنوان داشت تحریم ها نتوانسته اند ایران را تسلیم سازند. ایرانی ها اکنون در وین سرگرم مذاکره درباره پرونده هسته ای خود هستند و شرط های خود را بر غربی ها تحمیل می کنند. آنها حتی یک سانتیمتر هم از مواضع خود عقب نشینی نکرده اند.

این تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» گفت: ایران ۴۰ سال است که با تحریم ها روبرو است. تحریم ها نتوانسته اند ایران را تسلیم سازند. ایرانی ها اکنون در وین سرگرم مذاکره درباره پرونده هسته ای خود هستند و شرط های خود را بر غربی ها تحمیل می کنند. آنها حتی یک سانتیمتر هم از مواضع خود عقب نشینی نکرده اند. ایرانی ها اکنون پس از ۵ ماه از روی کار آمدن سید «ابراهیم رئیسی» حتی یک امتیاز هم به غربی ها نداده اند. 

عطوان افزود: اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد بازهم ایرانی ها به غنی سازی اورانیوم ادامه خواهند داد یا اینکه آمریکا مجبور خواهد شد به خاطر فشارهایی که در اوکراین بر آن وارد می شود در برابر ایرانی ها تسلیم شود و همه شرط ها و مطالبات ایرانی ها را بپذیرد و در هر شرایطی آمریکا زیان خواهد دید.

پایان/

۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 16970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =