۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
سود ایران از حمله روسیه به اوکراین

تمرکز سیاست خارجی آمریکا با بحران اوکراین بر روسیه خواهد بود و در آینده بر چین؛ و این یعنی ایران از تمرکز سیاست خارجی آمریکا خارج خواهد شد.

روسیه ۵٧٠ میلیارد دلار ذخائر ارزی در خارج دارد و معادل ۴٨٠ میلیارد دلار نیز بدهی خارجی، یعنی روسیه فقط ٩٠ میلیارد دلار بیش از بدهی اش در خارج، پول دارد.

٨٠ درصد پس انداز خارجی روسیه در بانکهای انگلیس و آمریکا نگهداری می شد که دیروز آمریکا و انگلیس آن را مسدود کردند، ٨٠ درصد ۵٧٠ میلیارد دلار دیروز مسدود شد. 

آیا بدهی خارجی روسیه از محل ذخائر ارزی اش پرداخت خواهد شد؟ یعنی بدهی اش را از محل دارایی اش در خارج تسویه خواهند کرد؟ 

ابدا چنین نیست و ماهیت تحریم های بانکی تا کنون اینگونه نبوده است روسیه دارایی اش مسدود شد و بدهی اش را باید کار کند و پرداخت کند و این دو هیچ ارتباطی با هم ندارد.

احتمالا تحریم روسیه ١۵ سال دوام خواهد داشت  و در این ١۵ سال روسیه باید کار کند و بدهی ۴٧٠ میلیارد دلاری را پرداخت کند و پول اش در بانکهای آمریکا و انگلیس هم تا ١۵ سال دیگر صرف حل مشکلات آمریکا و انگلیس می شود. 

چرا سوئیفت را برای روسیه مسدود نکردند؟ اگر سوئیف مسدود می شد روسیه امکان پرداخت بدهی خارجی عظیم اش را نداشت و تحریم روسیه به بحران بانکی در غرب منجر می شد، بستن سوئیفت به معنای بستن راه وصول طلب از روسیه بود که این مجازات بانک های غربی بود  تا تحریم روسیه. 

تمرکز سیاست خارجی آمریکا با بحران اوکراین بر روسیه خواهد بود و در آینده بر چین؛ ایران از تمرکز سیاست خارجی آمریکا خارج شد.

 خارج شدن ایران از تمرکز سیاست خارجی آمریکا به معنای کاهش ریسک های ژئوپلیتیک برای ایران است، کاهش ریسک های ژئوپلیتیک به کاهش انتظارات تورمی در ایران منجر می شود.

پایان/ 

۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 16981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      5 3
      خیر چنین نیست. در حال حاضر آمریکا و عربستان نفت خود را گران میفروشند و اصراری ندارند که ایران از تحریم خارج شود. عراق هم به سرعت به افزایش تولید دست زده. دنیا از این حوادث زیاد داشته و نتیجه آن برای کشورهای سرکش هیج وقت خوب نبوده.