هر مطرب 4 کارگر می ارزد!

طبق قوانینی که برای سال بعد در محاسبات مالیاتی تصویب شده است، می توان گفت که از نظر سیاستگذاری، هر مطرب 4 کارگر می ارزد!

به گزارش تحریریه، طبق قوانینی که برای سال بعد در محاسبات مالیاتی تصویب شده است، می توان گفت که از نظر سیاستگذاری، هر مطرب 4 کارگر می ارزد! زیرا مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کرد که کارگران را تنبیه کرد، اما کسانی که هر روز پمپاژ ناامیدی و یاس می کنند را نواخت که باعث اعتراض مردم و رسانه ها شده است. در این قانون معافیت مالیاتی برای کارگران درآمد سالانه 67 میلیون و 200 هزار تومان و برای هنرمندان 260 میلیون تومان است. 

روز گذشته در نشست علنی نوبت سوم (شنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بازگشتی از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ با پیشنهاد اصلاحی روح‌الله نجابت در جزء (۱) بند (ق) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه با ۱۷۱ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس جزء (۱) اصلاحی بند (ق) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛ معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می‌شود و معافیت مالیاتی بازیگران، اجرای صحنه خوانندگی (کنسرت) و تهیه‌کنندگی، نشر و تکثیر و پخش آثار موسیقیایی، حراجی آثار هنری موضوع بند (ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم فقط تا سقف دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات است.

لازم به ذکر است نجابت در جریان طرح پیشنهاد خود گفت: هنرمندان عزیز ما هستند و در مجلس برای این افراد ارزش بسیار زیادی قائل هستیم، اما بعضا بازیگران با درآمدهای میلیاردی از پرداخت مالیات معاف هستند.

این در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخش درآمدی بند الف تبصره ۱۲ بودجه ۱۴۰۱ مربوط به مالیات کارکنان دولت را به شرح زیر تصویب کردند.

سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده(۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۱ مبلغ ششصد و هفتاد و دو میلیون (۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰)ریال تعیین می‌شود.

‎نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی ‎اعم از مجموع مندرج در احکام کارگزینی شامل حق شغل، حق شاغل، فوق العاده مدیریت و  فوق العاده مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها و کارانه به استثنای عیدی پایان سال به شرح زیر می‌باشد:

در بند (۵) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه آمده است: سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات­‌های مستقیم در سال ۱۴۰۱ مبلغ ششصد و هفتاد و دو میلیون (۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰) ریال تعیین می­شود.

نسبت به مازاد ششصد و هفتاد و دو میلیون (۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا یک میلیارد و هشتصد میلیون (۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ده­ درصد (۱۰%)

نسبت به مازاد یک میلیارد و هشتصد میلیون (۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، پانزده درصد (۱۵%)

نسبت به مازاد سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا چهار میلیارد و دویست میلیون (۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، بیست‌درصد (۲۰%)

نسبت به مازاد چهار میلیارد و دویست میلیون (۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال به بالا، سی درصد (۳۰%)

به طور مثال اگر کارمندی در سال 180 میلیون تومان دریافتی داشته باشد باید 18 میلیون تومان مالیات پرداخت کند، ولی هنرمندان محترم با دریافت 260 میلیون تومان هم مالیات پرداخت نمی نمایند.

موضوع دیگری هم که در این بحث مطرح است، اساسا مجلس شورای اسلامی چه کسی را هنرمند تعریف کرده است، و آیا این موضوع را مد نظر قرار داده است که برخی از هنرمندان حقوق خود را به صورت ارزهای دیجیتال و سکه طلا دریافت می کنند و فرار مالیاتی دارند.

پایان/

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 17178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      چون قدرت سلبریتی در برملا کردن خطاهای دولتمردان و مجلس نشینان از کارگران بسیار بیشتر هستش بنابراین تشخیص دادن به این افشاگران بی قید و بند باج بدهند