قیمت بنزین در آمریکا 11 درصد افزایش یافت

وقت آن رسیده که مردم برای رفتن به سر کار بندهای کفش خود را سفت کنند و قید استفاده از ماشین شخصی را بزنند.

به گزارش تحریریه، در هفته ای که گذشت، متوسط قیمت بنزین در آمریکا از گالنی 4 دلار گذشت [لیتری یک دلار و پنج سنت] که از سال 2008 بی سابقه بوده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط گسبادی GasBuddy در طول 7 روز گذشته قیمت بنزین در آمریکا 41 سنت افزایش یافته است. دلیل این افزایش هم جنگ روسیه در اوکراین است. در ژوئیه سال 2008 قیمت بنزین به 4.103 دلار به ازای هر گالن رسیده بود.

پاتریک دو هان Patrick De Haan از تحلیل گران نفت از گاسبادی می گوید: «تصور این که قیمت بنزین به این سرعت به این نقطه عطف برسد،‌ بسیار دشوار بود. اما تعجبی نداشت که حمایت هر دو حزب آمریکا از تحریم روسیه چنین نتیجه ای به بار می آورد. این هزینه ای است که آمریکا از فشردن گردن روسیه در بحث درآمدهای انرژی می پردازد. هر چقدر جنگ روسیه در اوکراین ادامه پیدا می کند،‌ فصل افزایش نیاز به بنزین هم نزدیک تر می شود و آمریکایی ها باید خود را برای پرداختن این بها آماده کنند. تا تابستان، خرید و پرداخت هوشمندانه در جایگاه های بنزین برای مردم آمریکا حیاتی خواهد بود.»

در هفته های آینده، قیمت بنزین روند افزایشی خواهد داشت.

سایپانیوز به نقل از یاهو فایننس نوشت، روز یکشنبه گذشته، قیمت نفت خام برنت به 139 دلار در هر بشکه رسید. این افزایش قیمت زمانی اتفاق افتاد که انتونی بلینکن اعلام کرد که غرب دیگر نفت خام روسیه را نخواهد پذیرفت. بلینکن در مصاحبه با برنامه «Meet The Press» از شبکه ان بی سی آمریکا گفت: «اقدام هایی که تا به امروز انجام داده ایم آثار ویران گری روی اقتصاد روسیه داشته است. ما شاهد سقوط آزاد ارزش روبل بوده ایم. می بینیم که اقتصاد روسیه در حال فرو رفتن به یک رکود عمیق است. تا همین حالا هم تأثیر بزرگی برجای گذاشته ایم. اما دوباره در همین زمانی که صحبت می کنم، در حال تعامل با متحدان و شرکای خود هستیم که واردات نفت از روسیه را ممنوع کنیم.» بعد از این مصاحبه قیمت نفت روی 125 دلار در هر بشکه باقی ماند.

گولدمن ساکس هم در این زمینه گفته است: «این بیانات به احتمال زیاد باعث ادامه توقف صادرات دریایی نفت روسیه خواهد شد، چون تحریم های مضاعف باعث می شود خریداران نفت از خرید نفت روسیه پرهیز کنند. تا به حال هم هیچ نشانی وجود ندارد که چینی ها اقدام به خرید نفت روسیه کرده باشند. بنابراین ریسک بالا رفتن قیمت نفت از پیش بینی های 115 دلاری ما هم بالاتر رفته است.»

منبع: یاهو فایننس

پایان/

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 17239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =