چرا قیمت نیکل ناگهان دوبرابر شد؟

قیمت جهانی نیکل دریک روز دو برابر شد و به ۱۰۰ هزار دلار در هر تن رسید.

به گزارش تحریریه، روز سه شنبه قیمت نیکل در بازار های جهانی دوبرابر شد و رکورد ۱۰۰ هزار دلار در هر تن را ثبت کرد و به همین دلیل معاملات در بورس فلزات لندن (LME) به تعلیق در آمد.

تارنمای شبکه خبری «سی ان بی سی» آمریکا در گزارشی نوشت بورس لندن در بیانیه ای اعلام کرد که وضعیت بحران میان روسیه و اوکراین بر بازار جهانی نیکل تاثیر داشته است و به همین دلیل قیمت نیکل سه ماهه در یک جهاش ناگهانی در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۰  هزار دلار در هر تن رسید.

«اوله هانسن» از بانک Saxo Bank  عوان داشت که بازار کنونی بسیار خطرناک شده است، زیرا این بازار دیگر از سوی عرضه و تقاضا هدایت نمی شود، بلکه به دلیل هراس های بین المللی جهت گیری می کند.

LME در بیانیه خود تصریح کرد این توقف حداقل تا پایان روز کاری سه شنبه ادامه می یابد اما این نهاد فعالانه برای بازگشایی بازار نیکل برنامه ریزی خواهد کرد و مکانیزم آن را در اسرع وقت به بازار اعلام می کند.

Russia-Ukraine war impact: Which industries are worst hit?

کارشناسان بازار می گویند قیمت این فلز  به دلیل ترس از کاهش عرضه به دلیل حمله روسیه به اوکراین و احتمال برقراری مجموعه‌ای از تحریم‌های غرب افزایش یافت زیرا هراس بسیار جدی در مورد اختلال تولید و عرضه، قیمت تقاضا را به سرعت افزایش داد.

روسیه علاوه بر حوزه انرژی، یک تولیدکننده و صادرکننده اصلی در عرصه فلزات و غلات هم به شمار می رود. این کشور سومین تولید کننده بزرگ نیکل در جهان است. این فلز یک عنصر کلیدی در تولید فولاد ضد زنگ و یک جزء اصلی در باتری های لیتیوم یونی به شمار می رود.

علاوه بر بحث جنگ و تحریم ها، در کل عرضه کالاهای روسی بسیار سخت شده است زیرا کشتی ها از انتقال محموله های این کشور خودداری می کنند.

پایان/

۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 17243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =