توقف فعالیت دویچه بانک، در پی دومینوی خروج شرکت های بزرگ از روسیه

دویچه بانک هم تصمیم گرفت تا تجارت خود در روسیه را پس از خروج غول های آمریکایی پایان دهد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری سی ان بی سی، روز جمعه دویچه بانک، پس از آن که مدیر ارشد مالی‌اش گفت که تعطیل کردن این واحد عملی نیست، گفت که در حال پایان دادن به فعالیت‌های خود در روسیه است. دیلن ریدل، سخنگوی این بانک آلمانی در ایالات متحده گفت: مانند برخی از همتایان بین‌المللی و در راستای تعهدات قانونی خود، در حال پایان دادن به تجارت مانده خود در روسیه هستیم و در عین حال به مشتریان چند ملیتی غیر روسی خود در کاهش فعالیت‌هایشان کمک می‌کنیم.

او گفت: دویچه بانک هیچ تجارت جدیدی در روسیه نخواهد داشت. این اقدام دویچه بانک، به عنوان بزرگ‌ترین بانک آلمانی در دارایی، به دنبال اعلامیه روز پنجشنبه تعطیلی بانک‌های سرمایه‌گذاری رقیب یعنی گلدمن ساکس و جی پی مورگان چیس در روسیه صورت گرفت.

شرکت‌های فناوری، شرکت‌های انرژی و برندهای خرده‌فروشی گفته‌اند که روسیه را با وجود افزایش تلفات حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ترک می‌کنند. دویچه بانک گفت که از سال ۲۰۱۴، پس از الحاق کریمه به روسیه که باعث شد شرکت‌های مالی جهانی حضور خود را در این کشور کاهش دهند، به طور قابل توجهی حضور در روسیه را کاهش داده است. ریدل گفت: همانطور که بارها گفته‌ایم، حمله روسیه به اوکراین را محکوم نموده و از دولت آلمان و متحدانش در دفاع از دموکراسی و آزادی حمایت می‌کنیم.

رویترز هم مدعی شد دو غول بزرگ مالی «جی پی مورگان» و «گلدمن ساکس» همچون بسیاری از شرکت‌ها در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، دیگر در روسیه فعالیت نخواهند کرد و کسب و کار خود را در این کشور متوقف می‌کنند.

 این دو غول بانکداری اولین موسسه‌های مالی بزرگی هستند که از روسیه خارج می‌شوند. تحریم‌های روسیه به دنبال حمله نظامی به اوکراین هر روز شدیدتر می‌شود و شرکت‌های بسیاری فعالیت خود را در این کشور متوقف یا به حالت تعلیق درآورده‌اند.

 پیش از این شرکت‌های بزرگ آمریکایی و بین المللی دیگری از جمله ایرباس، بوئینگ، بی‌پی، اکسون موبیل و شل، روسیه را در واکنش به حمله این کشور به اوکراین، ترک کردند.

پایان/

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 17328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =