افزایش ۳ برابری منابع اشتغالزایی و کارآفرینی استان ها در سال آینده

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات مصوب مربوط به اشتغالزایی در تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل حدود سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش تحریریه، سیدشمس الدین حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی، در خصوص اعتبارات مربوط به اشتغالزایی و کارآفرینی در استانها، گفت: می توان اذعان کرد اعتبارات مصوب مربوط به اشتغالزایی نسبت به سال قبل حدود سه برابر شده اما ممکن است عملکرد در تخصیص منابع متفاوت باشد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:باید توجه شود دولت پیشنهاد داده بود تا صندوق های استانی تشکیل شود لذا در این خصوص عنوان شد اگر قرار است چنین امری انجام شود دولت باید طی دو ماه لایحه مربوط به اساسنامه این صندوق ها را به مجلس ارائه دهد، تا بررسی و تصویب شود.

وی در خصوص افزایش منابع اشتغالزایی استان ها در بودجه سال آتی، ادامه داد: سال جاری 32 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی به این امر اختصاص یافته که از نظر ما منابع قطعی تری محسوب می شد؛ دولت در بودجه سال آتی نیز از محل مذکور، منابعی را پیش بینی کرده اما از ردیف های بودجه های عمومی نیز مبلغی را در نظر گرفته که در حساب اصلی بودجه، 85 هزار میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: البته پیش بینی شده اگر منابع حاصل شده از محل هدفمندی مازاد وجهی نیز داشت، باید به حساب مذکور واریز شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در سال جاری 32 هزار میلیارد تومان مربوط به اشتغالزایی استانها محقق شده اما همه آن تا این لحظه واریز نشده است. در واقع منابعی که امسال محقق شده باید به حساب یاد شده واریز شود، حتی برگشتی منابع حاصل از وام های امسال نیز باید به این حساب واریز شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هر صورت منابع سال گذشته از محل هدفمندی بود اما امسال از آن منبع دو ماخذ داریم؛ آنچه در سال جاری (1400) محقق شده اما واریز نشده و همچنین اگر مازادی از هدفمندی وجود داشته باشد به منابع در نظر گرفته شده برای اشتغالزایی اضافه می شود و براین اساس پیش بینی می شود این اعتبارات نسبت به سال گذشته حدود 3 برابر افزایش یابد.

منبع:خانه ملت

پایان/

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 17351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =