چرا آمریکا از اوکراین دفاع مستقیم نمی کند؟

حقیقت این است که آمریکا اوکراین را فدا کرد تا این کشور نابود شده و منافع واشنگتن در آنسوی آتلانتیک تامین گردد.

به گزارش تحریریه، همانگونه که در طول چند وقت گذشته بارها گفته‌ایم که آمریکا و اروپا از جنگ مستقیم با روسیه به شدت حذر می کنند و می‌دانند که در صورت ورود مستقیم به چنین موردی تبعات بسیار سنگین، پیچیده و ناخواسته برای آنها در پی خواهد داشت. در واقع اروپا و آمریکا به خوبی می‌دانند که هرگونه جنگ مستقیم،‌ یعنی روشن کردن آتش جنگ جهانی سوم.

مقامات آمریکایی هیچ‌یک از انتظارات و خواسته‌های سران غربگرای حاکم بر کی‌یف را برآورده نکرده و عملاً تمام‌ آمال و آرزوهای آنها را با مواضع خود بر باد دادند. آمریکا به خوبی می‌داند که از جنگ اوکراین با روسیه چیزی از این کشور باقی نخواهد ماند و این همان موضوعی است که در راهبردهای کلان سران کاخ سفید بارها با آن فکر کرده و می دانند اوکراین را می‌توانند به نمونه‌ای عالی برای سایر کشورهای اروپایی تبدیل کنند و این کشورها نخواهند هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده و با آمریکا هماهنگ شوند ممکن است سرنوشت اوکراین برای آنها همه رقم بخورد.

این راهبرد را به خوبی می‌توان در کلام و مواضع مقامات سیاسی و نظامی آمریکا به خوبی مشاهده کرد. کشورهای غربی فقط آن اندازه به اوکراین کمک خواهند کرد تا این کشور کمی بیشتر مقاومت کرده و دیرتر تسلیم شود و این موضوع باعث خواهد شد که در نهایت چیزی از زیرساخت‌های اوکراین باقی نماند. تجربه اوکراین می‌تواند داستان وحشت انگیزی باشد که رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی شب و روز آن را در مقابل دیدگان مردم و مقامات سایر اروپایی‌ها به تصویر بکشند و آنها را بترسانند.

واقعا اگر اوکراین برای کشورهای غربی آن اندازه اهمیت داشت – آن اندازه‌ای که در زبان برای مردم اوکراین دل می‌سوزانند در عمل می‌خواستند چنین کاری کنند – حداقل انتظار این بود که روسیه را با یک تهدید نظامی معتبر بترسانند، چراکه فقط روسیه و بلاروس علیه اوکراین وارد جنگ شده بودند و کشورهای عضو ناتو ۲۸ کشور بودند که توانایی و قدرت نظامی بسیار زیادی داشته و فقط بودجه نظامی آنها چند برابر روسیه و بلاروس است.

اما حقیقت این است که آمریکا اوکراین را فدا کرد تا این کشور نابود شده و منافع واشنگتن در آنسوی آتلانتیک تامین گردد. مخالفت با تحویل جنگنده‌های میگ ۲۹ و سوخو ۲۵ و همچنین اس ۳۰۰ های موجود در اسلواکی و سایر تجهیزات پدافندی قابل توجه در کشورهای اروپای شرقی به اوکراین توسط آمریکا بیش از پیش ماهیت کاخ سفید را برای سران غربگرای اوکراین مشخص کرد و نشان داد آنچه آن‌ها می‌گویند واقعا دلسوزانه نیست. در این مورد اظهارات وزیر جنگ آمریکا ماهیت رفتاری این کشور را روشن‌تر کرد.

وزیر جنگ آمریکا در اسلواکی و پس از دیدار با وزیر دفاع این کشور، گفت: از منظر آمریکا، جو بایدن (رئیس‌جمهوری این کشور) در مورد این مسئله که آمریکا در اوکراین نخواهد جنگید، شفاف بوده است. با این وجود، هرآنچه در توان داریم انجام می‌دهیم تا اوکراین بتواند از قلمرو خود دفاع کند.

آستین گفت: ما همچنین گفته‌ایم که اعلام وضعیت پرواز ممنوع، در واقع به این معناست که در نبرد هستیم، به این معناست که با روسیه در جنگ قرار داریم و این چیزی است که ما گفته‌ایم و رئیس‌جمهوری‌مان نیز گفت، که قصد جنگ با روسیه را نداریم.

وی افزود: این بدین معناست که برای کنترل آسمان اوکراین، باید سامانه‌های دفاعی روی زمین را غیرفعال کنیم و برخی از این سامانه‌ها در خاک روسیه قرار دارند و راه آسانی برای این کار وجود ندارد. چیزی تحت عنوان «چراغ پرواز ممنوع» وجود ندارد، پرواز ممنوع به معنی جنگ با روسیه است و موضع ما همچنان این است که قصد چنین کاری نداریم.

آستین اظهار داشت که نیروهای اوکراینی عملکرد موفقیت‌آمیزی در کار با سامانه‌های دفاع هوایی برای بازداشتن حملات روسیه داشته‌اند و گفت: هدف ما این است که همچنان چیزهایی که برای نیروهای اوکراینی جواب داده است را تقویت کنیم...

منبع: اخبارسوریه

پایان/

۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 17500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      1 0
      تحلیل که ارائه دادید کاملا نادرست است. غرب اکراین را طعمه قرار داد تا روسیه را نابود کند و آمریکا یها از مدتها قبل ارتش آنرا به چنین روزی آموزش داده و اکراین را پر از موشک‌های جغالین و استینگر و... کردند فقط موردی که شما ها از آن غافلید. غرب می‌خواهد ارتش اکراین، روسیه را شکست دهد نه ناتو تا هیمنه روسیه برای همیشه شکسته شود و نظم جهانی آینده را بدون روسیه تعريف خواهند کرد و روسیه نیز شبیه پیرمردی که مدال‌های جنگ خود را به سینه زده و ( جنگ افزارهای هسته ای) و خاطرات گذشته خود را به یاد خواهد آورد. البته موافق شما هستم که مردم اکراین قربانی شد در آینده شرق شبیه به آدمی که یه پاش را از دست داده ( فقط چین می‌ماند) و با عصا راه می رود و بعید نیست مسولین کشور ما به این آدم چلاق و تک پا نیز تکیه کنند و این نیز ممکن است غرب در آینده طعمه ای نیز برای چین پهن کنند ولی چینی ها خیلی باهوش بوده و بعید است وارد تله غربی‌ها شوند