آمریکا از ۲۵ آزمایشگاه در اوکراین حمایت می‌کند

«تولسی گابارد» نماینده سابق کنگره وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی مورد حمایت آمریکا در اوکراین را تائید کرد.

به گزارش تحریریه، «تولسی گابارد» نماینده سابق کنگره در یک پیام ویدئویی فاش ساخت  که در اوکراین بیش از ۲۵ آزمایشگاه زیستی با بودجه ایالات متحده مشغول فعالیت هستند که در آن ها ویروس های کشنده و خطرناکی تولید می شوند.

گابارد از دولت بایدن خواست که بر روی این موضوع سرپوش نگذارد، بلکه اقدامات مشخصی را انجام دهد و به سرعت حمایت ارتش ایالات متحده را از عملیات پرخطر بیولوژیک در اوکراین متوقف کند.

وی در یوتیوب از وجود ده ها آزمایشگاهی در اوکراین سخن گفت که با بودجه ایالات متحده فعالیت می کنند. این چهره سیاسی  آمریکا چند روز قبل در یک پیام ویدئویی پرده از آزمایشگاه‌های زیستی اوکراین و حمایت کاخ سفید از آن ها پرده برداشت. گابارد با ابراز نگرانی در مورد نقض سهوی یا عمدی ایمنی پاتوژن های خطرناک در این آزمایشگاه ها، خواستار آتش بس فوری در اطراف این مکان های تحت حمایت ایالات متحده در اوکراین شد

گابارد در ویدئوی دو دقیقه‌ای گفت ۲۵ تا ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی با بودجه آمریکا در اوکراین وجود دارد. به همین دلیل وی خواستار آتش‌بس فوری در مکان های اطراف آزمایشگاه‌ها شد زیرا ادامه درگیری ها ممکن است عوامل بیماری‌زای خطرناکی را منتشر کند. به همین دلیل باید اکنون اقدامی را برای جلوگیری از این فاجعه انجام داد. ایالات متحده، روسیه، ناتو، سازمان ملل و اتحادیه اروپا باید آتش بسی را در اطراف این آزمایشگاه ها به اجرا بگذارند تا به صورت امن این پاتوژن ها نابود شوند.

وی افزود: این پاتوژن ها مانند کووید۱۹ هستند و مرز نمی شناسند. اگر به صورت عمدی یا ناخودآگاه امنیت این آزمایشگاه ها نقض شوند یا به خطر بیفتند، ویروس ها به سرعت در سراسر اروپا، ایالات متحده و سایر نقاط جهان گسترش خواهند یافت و باعث رنج و مرگ تعداد زیادی از انسان ها می شوند. بنابراین برای محافظت از مردم آمریکا، مردم اروپا، مردم در سراسر جهان، این آزمایشگاه‌ها باید فوراً از بین بروند و عوامل بیماری‌زای موجود در آن ها نیز امحا شوند.

پایان/

۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 17421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =