برنامه‌ریزی برای تشکیل داعش اروپایی

دستگاه دیپلماسی کشورهای غربی قرار است تا با ارائه تسهیلات در مرزها مزدوران از ۵۲ کشور را به اوکراین بفرستند و به نوعی دیگر داعش جدیدی را در مرزهای اروپا و روسیه ایجاد کنند.

به گزارش تحریریه تارنمای «العهد» لبنان در بخشی از گزارش خود نوشت؛ غربی ها از ۵۲ کشور مزدورانی را به اوکراین صادر خواهند کرد. این کشورها پیش از این هم تروریست هایی را به سوریه و عراق ارسال کرده بودند. تبلیغات غربی ها و فضاسازی رسانه ای آن ها علیه روسیه در جذب تروریست ها برای اعزام به اوکراین نقش داشته است.

این گزارش با استناد به اظهارات «ولودیمیر زلینسکی» رئیس جمهوری اوکراین نوشت: بیش از ۱۶ هزار عنصر خارجی در نخستین هفته برای جنگ در اوکراین آماده شده اند و تنها چند روز پس از جنگ، «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین این نیروها را ۲۰ هزار تن برآورد کرد. دیپلمات های غربی هم پیش بینی کرده اند که مزدورانی از ۵۲ کشور از جمله آمریکا، فنلاند، گرجستان، سوئد، جمهوری چک، فرانسه، بلژیک و بلاروس راهی اوکراین شوند.

موضوع شگفت آور آن است که بسیاری از رهبران کشورهای غربی از مزدوران خواسته اند تا در اوکراین به جنگ نیابتی با «ولادیمیر پوتین» وارد شوند. در این زمینه «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس هم حمایت خود را از جنگجویان انگلیسی در اوکراین اعلام کرده است. 

به نوشته تارنمای العهد، در واقعیت اکنون این مزدوران با سرعت بالاتری نسبت به آنچه که در سال ۲۰۱۴ میلادی در عراق و سوریه رخ داد، گردهم می آیند. بیشتر این افراد از عناصر وابسته به آمریکا هستند که مهارت جنگی خوبی دارند. در بسیاری از مناطق آمریکا گروه های کوچکی از نظامیان برای دستیابی به این گذرنامه تلاش می کنند.

رسانه های آمریکایی هم در این زمینه نقش دارند و این عناصر را برای جنگ در اوکراین تحریک می کنند. به طوری که رسانه های مشهور ایالات متحده هم دستورالعمل هایی را درباره چگونگی پیوستن گام به گام مزدوران به ارتش اوکراین منتشر می کنند.

افزون بر این، دستگاه دیپلماسی کشورهای غربی در اوکراین هم در تسهیل عبور و مرور این مزدوران به اوکراین نقش دارند. غربی ها برای شکل گیری داعش جدیدی در اوکراین تلاش می کنند. این افراد و حامیان آن ها سعی دارند ماموریت های شکست خورده خود در عراق، افغانستان و ... را اینبار در اوکراین جبران سازند. 

تارنمای العهد در بخش پایانی گزارش خود آورد: هنوز جنگ در اوکراین در آغاز راه است، اما شمار مزدورانی که برای رسیدن به اوکراین تلاش می کنند، بسیار زیاد است. طولی نخواهد کشید که این مزدوران به اوکراین سفر خواهند کرد. اگر گمانه زنی ها درباره طولانی بودن جنگ در اوکراین درست باشد حضور تعداد و دامنه حضور مزدوران خارجی هم در این کشور گسترش خواهد یافت. از این رو، اکنون باید کشورها درباره خطراتی که شهروندان شان با آن روبرو خواهند شد، اندیشه کنند. زیرا بازگشت این مزدوران به زادگاه اولیه شان شوک و خطراتی را ایجاد خواهد کرد. همانطور که عناصری از داعش پس از بازگشت در اروپا دست به اقدامات تروریستی زدند این مزدوران هم با ایدئولوژی های افراطی خود خطراتی را برای کشورهای مبدا خود به دنبال خواهند داشت.

پایان/

۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
کد خبر: 17375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =