۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۴
قطع گاز فنلاند قطعی شد

گازپروم روسیه تاریخ قطع گاز برای فنلاند را تعیین کرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، گازپروم اکسپورت روسیه اعلام کرد که عرضه گاز به فنلاند در ۲۱ می به دلیل عدم پرداخت متوقف می شود.

شرکت روسی گازپروم اکسپورت روز جمعه با تایید گزارش های قبلی گروه انرژی دولتی Gasum فنلاند اعلام کرد که عرضه گاز طبیعی به فنلاند از روز شنبه متوقف خواهد شد.

در بیانیه شرکت روسی آمده است: «تا پایان روز کاری در ۲۰ می  ۲۰۲۲  که مهلت پرداخت مقرر در قرارداد بود، گازپروم اکسپورت مبلغی را از شرکت فنلاندی بابت دریافت گاز در ماه آوریل دریافت نکرد.

در همین راستا، گازپروم اکسپورت به شرکت گازوم موضوع توقف عرضه گاز از ۲۱ می ۲۰۲۲ و تا زمان پرداخت طبق روال مقرر در فرمان ریاست جمهوری روسیه را اطلاع داده است.

Gas cut-off date for Finland confirmed

گازپروم  پیش از این اعلام کرده بود که در صورتی که شرکت فنلاندی Gasum هزینه عرضه آتی گاز روسیه را به روبل پرداخت نکند، قطع گاز حتمی است. این شرکت فنلاندی اما تاکید کرده بود که قصد ندارد به سیستم پرداخت گاز جدید که مورد توجه کاخ کرملین است، روی بیاورد

 Gasum اعلام کرد قصد دارد شکایت خود را در داوری مطرح کند.

گازپروم اکسپورت گفت که از منافع خود در روند داوری با ابزارهای موجود دفاع خواهد کرد.

گفتنی است مسکو از چند هفته قبل اعلام کرده بود که کشورهای غیردوست روسیه برای دریافت گاز و انرژی از این کشور باید هزینه خرید خود را به روبل پرداخت کنند. از طرف دیگر فنلاند چند روز قبل با وجود هشدار و مخالفت کرملین درخواست رسمی خود برای عضویت در سازمان ناتو را ارائه کرد و به همین علت خشم روسیه را برنگیخت.

پایان/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۴
کد خبر: 19191

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =