نخست وزیری با روحیه وایکینگ ها

نخست‌وزیر فنلاند اعتقاد دارد تحریم‌ها علیه مسکو باید به گونه ای باشد که به روس‌های عادی ضربه بزند و شهروندان در زندگی فشار را احساس کنند.

به گزارش تحریریه، «سانا مارین» نخست وزیر فنلاند در سخنانی گفت که تحریم های اتحادیه اروپا، از جمله تعلیق کامل توافقنامه تسهیل روادید با روسیه، ناکافی است و باید اقدامی شود تا شهروندان عادی روس در زندگی روزمره خود احساس فشار کنند.

به باور نخست‌ وزیر فنلاند باید مجازت هایی گسترده تر علیه روسیه اجرا شود ممنوعیت تسهیل ویزا کافی نیست.

مارین در پارلمان اروپا گفت: ما باید آماده باشیم تا تحریم‌های بیشتری را اعمال کنیم، زیرا هرچه تأثیر تحریم‌ها بیشتر باشد، ادامه این جنگ برای روسیه گران‌تر خواهد بود.

این اولین باری نیست که مارین از زمان آغاز درگیری در اوکراین، پیشنهاد اقدامات سخت علیه مردم عادی روسیه را ارائه می کند. وی در ۸ اوت به رادیو تلویزیون دولتی Yle هم اظهار داشت درست نیست که روس‌ها بتوانند یک زندگی عادی داشته باشند. بازدید آن ها از اروپا یک امتیاز است، نه یک حق انسانی.

نخست وزیری با روحیه وایکینگ ها

روز نهم سپتامبر، شورای اروپا از تعلیق کامل توافقنامه تسهیل روادید بین اتحادیه اروپا و روسیه خبر داد. این اقدام ممنوعیت کاملی را اعمال نمی کند اما هزینه درخواست ویزا برای اتباع روسیه را از ۳۵ یورو به ۸۰ یورو افزایش می دهد. همچنین ممکن است زمان پاسخ دهی از ۱۰ روز کنونی به ۴۵ روز افزایش یابد و ارائه اسناد اضافی نیاز باشد.

«ایلوا یوهانسون» کمیسر امور داخلی که این طرح را در ۶ سپتامبر ارائه کرد می گوید گردشگر بودن در اتحادیه اروپا یک حق اساسی نیست.

به گفته انجمن مجریان تور در روسیه، تاکنون ۹ کشور اروپایی از پذیرش اسناد ویزای توریستی از روس ها خودداری کرده اند. این فهرست شامل لتونی، لیتوانی، استونی، لهستان، جمهوری چک، اسلواکی، دانمارک، بلژیک و هلند است.

پیشنهاد ممنوعیت کامل روادید برای همه گردشگران با اعتراضاتی از سوی آلمان، فرانسه، مجارستان، لوکزامبورگ و اتریش همراه بود. همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز نسبت به این اقدام هشدار داد و به تلویزیون ORF اتریش گفت: من فکر نمی‌کنم که قطع رابطه با جمعیت غیرنظامی روسیه کمکی کند.

پایان/

۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 21710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =