آیا جنگ اوکراین منشاء کرونا را مشخص می‌کند؟

پس از فاش شدن نظارت آمریکا بر روی برنامه تولید سلاح های بیولوژیک در اوکراین، به نظر می رسد تداوم جنگ رازهای نظامی، شیمیایی و بیولوژیکی را در زمینه چگونگی تولید و گسترش ویروس کرونا آشکار سازد.

به گزارش تحریریه روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارش خود نوشت، خانم «آوریل هاینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا پنجشنبه گذشته به درست بودن اتهام های روسیه درباره نظارت و همکاری آمریکا بر روی برنامه تولید سلاح های بیولوژیک در اوکراین اعتراف کرد.

او گفت بیش از ۱۰ آزمایشگاه بیولوژیکی مرتبط با پروژه های نظامی و بهداشتی را نظارت می کند و دولت آمریکا به «کی‌یف» کمک هایی را در زمینه بررسی های بیولوژیک اعطا کرده است.

این اظهارات آوریل هاینز در نشست مجلس سنای آمریکا درباره تولید سلاح های بیولوژیک با هدف استفاده از آن علیه روسیه به منظور  گسترش بیماری های کشنده از طریق پرندگان و خزندگان بسیار شوکه کننده و ترسناک بود و بار دیگر سوال های بسیاری را درباره تولید ویروس کرونا در یکی از آزمایشگاه های آمریکا مطرح کرده است.

Why US coronavirus tracking can't keep up with concerning variants

این موضوعی است که چین در نخستین هفته های گسترش ویروس کرونا در منطقه ووهان چین نیز آن را مطرح کرده بود. 

به نوشته رای الیوم، سرهنگ «ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت هدف از تحقیقات بیولوژیک در اوکراین که از سوی آمریکا مورد حمایت قرار می گیرد ایجاد سازوکار سری برای تولید و انتقال عوامل بیماری های کشنده از طریق پرندگان مهاجر، خفاش ها و خزندگان است. دستگاه اطلاعاتی روسیه به بخش قابل توجهی از اسناد از آزمایشگاه های بیولوژیک در اوکراین دست یافته است. اسناد دیگری هم در دست بررسی است که محتوای آن در ادامه مشخص خواهدشد.

در بخش پایانی گزارش آمده است: خفاش ها به عنوان ابزاری برای انتقال ویروس های بیولوژیک به روسیه مورد استفاده قرار می گیرند و این موضوع سبب شده است که بار دیگر موضوع انتقال ویروس کرونا از طریق خفاش مطرح شود.

به نظر می رسد جنگ اوکراین در ادامه رازهای نظامی، شیمیایی و بیولوژی را فاش خواهد کرد و دور از ذهن نیست که ادامه همین مسیر چگونگی تولید و گسترش ویروس کرونا یکی از برجسته ترین افشاگری های این جنگ باشد.

پایان/

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 17378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      منشا کرونا کاملا مشخص است توسط چین در آزمایشگاه ووهان و با همکاری روسیه