لغو الزام استفاده از ماسک در مسکو

شهردار مسکو چند روز قبل با توجه به بهبود وضعیت کووید ۱۹ قانون اجباری بودن زدن ماسک را لغو کرد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» نوشت، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو روز دوشنبه  گذشته با اشاره به بهبود وضعیت کووید-۱۹ و نیاز به حمایت از مشاغلی که با فشار تحریم‌ها مواجه هستند، به الزام طولانی‌مدت برای استفاده از ماسک‌های پزشکی در اماکن عمومی پایان داد.

در ۱۱ فوریه موارد روزانه ابتلا به کروناویروس به ۲۰۳۹۴۹ رسید، زیرا نوع بسیار مسری Omicron به سرعت در سراسر روسیه پراکنده شد، اما از آن زمان به بعد به طور پیوسته آمار کاهش یافته و اکنون به حدود ۴۰ هزار نفر در روز رسیده است.

کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا نیز تاحدودی محسوس بوده است. کارگروه دولتی کرونا در روسیه تعداد جان باختگان کرونا در روز دوشنبه را ۵۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گزارش کرد که از ۱۲۵۴ مورد در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ کمتر است.

در شهر ۱۳ میلیون نفری مسکو در روز دوشنبه هفته گذشته، ۹۵۷ مورد ابتلای جدید به ویروس و ۴۴ مورد مرگ گزارش شد.

COVID: Moscow mayor ends mask requirement | CTV News

سوبیانین در وب‌سایت شخصی خود نوشت: بهبود مداوم وضعیت اپیدمی به ما امکان می‌دهد تصمیمی را که مدت‌ها منتظرش بودیم اتخاذ کنیم. از روز سه شنبه، ۱۵ مارس، ما الزام استفاده از ماسک های محافظ را لغو می کنیم.

او گفت که شرکت‌ها دیگر مجبور نخواهند بود اقدامات ضد کووید مانند انجام بررسی دمای کارمندان و تلاش برای اطمینان از فاصله‌گذاری اجتماعی را انجام دهند.

وی عنوان داشت که این تصمیم همچنین برای حمایت از کسب‌وکارهایی که در حال حاضر تحت فشار تحریم‌های جدی قرار دارند، اعمال شده است.

تحریم‌های بی‌سابقه غرب علیه مسکو به دلیل بحران اوکراین، موجب شده است فعالیت‌ برخی شرکت‌ها در روسیه متوقف شود و بی اعتمادی به تداوم کسب‌وکارها در این کشور افزایش یابد.

پایان/

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 17514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =