خشم رئیس جمهور اوکراین از اسرائیل

زلنسکی که به‌ صورت ویدئویی برای اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی می‌کرد، از این رژیم خواست تا از اقدامات کشورهای غربی برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و ارائه تسلیحات به اوکراین پیروی کنند.

به گزارش تحریریه، رییس‌جمهور یهودی اوکراین برای نمایندگان پارلمان اسرائیل سخنرانی کرد. ولودیمیر زلنسکی در این سخنرانی تند از صهیونیست‌ها خواست تا موضع محکم‌تری در برابر روسیه اتخاذ کنند. او حمله روسیه به کشورش را با جنایت‌های آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

زلنسکی که به‌صورت ویدئویی برای اعضای پارلمان اسرائیل سخنرانی می‌کرد، از این رژیم خواست تا از اقدامات کشورهای غربی برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و ارائه تسلیحات به اوکراین پیروی کنند.

زلنسکی در آغاز سخنان خود از طریق زوم خطاب به اعضای کنست، گفت اوکراین و اسرائیل هر یک در مقابل دشمنان خود با تهدید مشابهی مواجه هستند؛نابودی کامل مردممان، کشورمان، و حتی نام کشورمان: اوکراین، اسرائیل.

وی که بارها اعلام کرده شهروند اسراییل است، عدم تمایل اسرائیل به فروش سیستم دفاعی گنبد آهنین به اوکراین را زیر سوال برد و از این رژیم خواست که جان اوکراینی‌ها و یهودیان اوکراینی را نجات دهد.

زلنسکی همچنین از تل آویو خواست تا هم‌اکنون موضع بگیرد و از اوکراین در برابر روسیه حمایت کند. وی افزود: اوکراین ۸۰ سال پیش برای نجات یهودیان انتخاب خود را انجام داد. وی عملیات نظامی روسیه در کشورش را به «هولوکاست» تشبیه کرد.

رییس‌جمهور یهودی اوکراین به حمله موشکی روسیه به نزدیکی بنای یادبود هولوکاست «بابین یار» در کییف، پایتخت اوکراین اشاره کرد، و گفت «می دانید که بنای یادبودی برای قربانیان هولوکاست و یک آرامستان یهودیان در آن نقطه قرار دارد»، و گفت موشک ها «اومان» را هدف گرفتند، «جایی که هرساله دهها هزار اسرائیلی برای زیارت مقبره «خاخام نخمان» می آیند.»

او به شدت از رفتار اسرائیل در قبال جنگ و «امتناع این رژیم از حمایت فعالانه از اوکراین» انتقاد کرد و افزود: میانجیگری بین کشورها امکان پذیر است اما نه بین خیر و شر.

رسانه‌های اسرائیل به نقل از برخی از نمایندگان مجلس نداشته این رژیم نوشتند که سخنرانی رئیس جمهور اوکراین تلاش اسرائیل در همه بخش‌ها را منعکس نمی‌کند. اسرائیل همه تلاش خود را برای کمک به اوکراینی‌ها بکار می‌بندد. 

پایان/

۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 17585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      0 0
      اسراییل میداندکه چکاربکنه ،روی اسب بازنده شرط نمی بنده،،،