کاخ سفید پکن را تهدید کرد

نگرانی شدید آمریکا از تعامل چین با روسیه موجب شد تا اینبار ایالات متحده به پکن در مورد پیامدهای همکاری با مسکو در تحولات اوکراین هشدار بدهد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری روسی «ریانووستی» با توجه به سخنان یکی از نمایندگان عالی رتبه دولت آمریکا عنوان داشت «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، در جریان مذاکرات در رم به نمایندگان چین اظهار داشت که واشنگتن نگران همکاری پکن با مسکو در زمینه مسائل و رویدادهای مربوط به اوکراین است.

این مقام ارشد آمریکایی به چین در مورد عواقب احتمالی تداوم چنینی سیاست هایی هشدار داد و از طرف دولت آمریکا تصریح کرد: ما نگرانی عمیقی در مورد هماهنگی های کنونی چین با روسیه داریم و مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری درباره این موضوع و پیامدهای بالقوه برخی از اقدامات پکن با طراحت گفت وگو کرده است.

پیش از این،« جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید هم هشدار داده بود که آمریکا در صورت نقض تحریم‌هایی که به دلیل وضعیت اوکراین علیه روسیه وضع شده است، تدابیری را اتخاذ می کند و این می تواند پیامدهای مهمی برای چین ایجاد کند.

US, China officials to meet as tensions mount over Russia | The Independent

وی عنوان داشت « من قصد ندارم وارد جزئیات خاصی در مورد این پیامدها شوم. ... اگر چینی ها به فدراسیون روسیه  کمک هایی را در حوزه های نظامی و غیرنظامی ارائه کنند، به معنی این است که تحریم ها را نقض می کنن یا پشتیبان اقدامات نظامی روسیه در اوکراین هستند، این امر عواقب قابل توجهی را برای پکن در پی خواهد داشت.»  

پایان/

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 17841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =