پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب سامانه جامع تجارت

وزیر صمت در سفر به خراسان‌رضوی در نشست بررسی مسائل و نیازمندی‌های شهرستان فیروزه، شرکت کرد وگفت: در قانون بودجه امسال بهای گاز برای نیروگاه‌های واحدهای تولیدی کاهش یافته و معادل قیمت گاز برای نیروگاه‌های وزارت نیرو در نظر گرفته شده و این برنامه از هفته گذشته آغاز شده است.

به گزارش تحریریه، به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی‌امین گفت: تأکید ما این است که واحدهای تولیدی نیازمند برق اضطراری که قصد ایجاد نیروگاه در این بخش را دارند، باید به سرعت کنتورهای خود را تفکیک کنند.

وی در این خصوص ادامه داد: به این‌ ترتیب، قیمت گاز ۵۰۰ تومانی برای واحدهای تولیدی و 3 هزار تومانی برای واحدهای فولادی به قیمت مترمکعبی ۱۰۰ ریال در اختیار این واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب‌های سامانه جامع تجارت می‌شود

وزیر صمت اضافه کرد: بسیاری از مشکلات مالی بخش صنایع مربوط به سرمایه در گردش است و در این خصوص در سه ماه نخست امسال با همکاری بانک‌ها، پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب‌های سامانه جامع تجارت می‌شود.

عملیاتی شدن پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب‌های سامانه‌ای در ۲۸ بانک

فاطمی‌امین با بیان این‌که این اقدام در ۲۸ بانک از ۳۲ بانک موجود عملیاتی شده است، گفت: با این اقدام بوروکراسی اداری و انحراف منابع از بین خواهد رفت و از خردادماه تسهیلات این حوزه اعلام خواهد شد.

افزایش ۳۰درصدی بازدهی منابع مالی با تإمین مالی زنجیره‌ای

وی اضافه کرد: از پارسال تأمین مالی زنجیره‌ای آغاز شده است که ۳۰درصد بازدهی منابع مالی را افزایش می‌دهد.

وزیر صمت در پایان در خصوص طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری، افزود: سال گذشته مطالعات آمایشی برای شهرستان‌های کشور انجام و براساس آن، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها شناسایی شد که تا چند ماه آینده کامل می‌شود تا مبنای برنامه‌های آینده قرار گیرد.

پایان/

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 17848

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =