محاسن درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها

دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، در واحدهای صنفی هزینه ایجاد هر فرصت شغلی به مراتب کمتر از سایر حوزه‌هاست و ویژگی زودبازدهی تولید در این واحدها، اهمیت هدایت صنوف به سمت تولید اشتغال‌آفرین و بهره‌ور را دوچندان می‌کند.

به گزارش تحریریه، به نقل از شاتا، غلامعلی مهدوی دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، اصناف را پیشران حلقه تولید و توزیع در کشور دانست و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بزرگ اصناف تولیدی و سایر صنوف در زمینه‌ شعار سال، باید به شکل شایسته از این ظرفیت استفاده کرد.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های وزیرصمت، برای حمایت از تولید به‌ویژه تولیدهای دانش‌بنیان، علاوه بر تولیدکنندگان صنعتی در بخش صنوف تولیدی نیز طرح‌هایی در دستور کار است.

دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده، گفت: با اجرای درست این طرح و فرهنگ‌سازی رسانه‌ای که در حال انجام است، می‌توان به شفاف‌سازی در قیمت‌ها، ایجاد رقابت و کاهش قیمت، افزایش اعتماد عمومی، جلوگیری از اجحاف به مصرف‌کنندگان و امکان نظارت بر رعایت سودهای مصوب قانونی حلقه‌های تأمین و توزیع، رسید.

مهدوی ضمن بیان دغدغه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرای درست این طرح از برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با حضور تشکل‌های صنفی مرتبط خبر داد و افزود: حضور بی‌سابقه وزیر صمت در جلسات تخصصی با رؤسای اتحادیه‌های صنفی و شنیدن نظرات ایشان با پیگیری‌ها و حضور و ممارست قائم مقام وزیر و معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، همراهی همه حوزه‌ها به‌ویژه اصناف و شبکه توزیع جلب شد؛ همچنین قرار است ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، هم‌زمان با چاپ و نصب پوسترهایی در محل صنوف مدنظر، مردم از شیوه اجرای طرح آگاه شوند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام‌معظ‎م‌رهبری به نام سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، گفت: در واحدهای صنفی هزینه ایجاد هر فرصت شغلی به مراتب کمتر از سایر حوزه‌هاست و ویژگی زودبازدهی تولید در این واحدها، اهمیت هدایت صنوف به سمت تولید اشتغال‌آفرین و بهره‌ور را دوچندان می‌کند.

وی تأکید کرد: مطابق ماده ۱۵ قانون نظام صنفی، افراد صنفی عرضه کننده کالاها و خدمات مکلف هستند با درج برچسب‌روی کالا، یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به‌طور روشن و مکتوب و به‌گونه‌ای که برای همگان قابل رؤیت باشد، اعلام کنند.

پایان/

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 17913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =