تاریخ خداحافظی با سمند و ۴۰۵ مشخص شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شرکت ایران خودرو، ضمن بازدید مجدد از پارکینگ اصلی، بر کاهش قابل توجه خودروهای دارای کسری قطعه در این شرکت صحه‌گذاری کرد.

به گزارش تحریریه، وزیر صمت برای دومین بار پس از صدور فرمان هشت ماده‌ای رییس جمهوری در حوزه خودرو، امروز ۱۳ فروردین ماه از گروه‌ صنعتی ایران خودرو بازدید و دستورهای لازم برای تسریع در فرآیند تحویل و ترخیص خودروهای تولیدی این مجموعه را صادر کرد.

در خلال این بازدید، مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو توضیحات لازم درخصوص وضعیت فعلی خودروهای کف پارکینگ ها و تکمیل و تجاری سازی آن ارایه کردند.

سیدرضا فاطمی‌امین، ضمن بازدید از پارکینگ اصلی‌، سالن مونتاژ و مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول، روند حمل و تحویل خودروهای ایران خودرو و فرآیند کاهش خودروهای کف پارکینگ‌ها را بررسی کرد.

وی ضمن مناسب خواندن اقدامات ایران‌خودرو در اجرای فرامین رییس‌جمهوری محترم، گفت: کاهش خودروهای پارکینگ ایران خودرو به ۲۵ هزار دستگاه در پایان فروردین‌ماه، فراتر از فرمان صادر شده و بسیار مناسب است.

وزیر صمت با تاکید بر نظارت بر فرآیندهای کیفی محصولات، افزود: با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان، امکان مطالبه کیفیت توسط خودروساز به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در این زمینه لازم است رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات نیز با دقت دنبال شود.

فاطمی‌امین بر لزوم استفاده از ظرفیت ناوگان حمل ریلی تاکید کرد و گفت: ایران خودرو می تواند با طرح موضوع و پیگیری از طریق معاونت مربوط در وزارت‌خانه از ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات خود استفاده کند که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک خواهد شد.

وزیر صمت افزایش مدت گارانتی محصولات ایران خودرو به سه سال و یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش را نیز از دیگر اقدامات این شرکت در راستای اجرای فرامین رییس جمهوری محترم دانست.

طراحی و توسعه محصولات و خروج محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ نیز از محورهای مورد تاکید وزیر صمت بود که به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، این دو خودرو ظرف دو ماه آینده و پس از انجام تعهدات موجود به مشتریان از مدار تولید خارج خواهد شد.

تکمیل ۴۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در ۱۳ فروردین

دکتر مهدی خطیبی نیز در این بازدید گفت: با تامین قطعات، روند تکمیل خودروها سرعت گرفته و در روز ۱۳ فروردین ماه که کارگران برای اولین بار در محل کار حاضر هستند، ۴۵۰۰ دستگاه خودرو تکمیل و آماده عرضه به مشتریان می شود، در حال حاضر ۱۵ هزار دستگاه خودرو پلاک شده و در حال بارگیری و حمل به نمایندگی های سطح کشور است.

وی افزود: تعهدات معوق به مشتریان در ۱۵ اردیبهشت ماه به روز خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: پایان سال گذشته با افزایش عرضه توانستیم سبب کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد شویم.

وی، افزایش مدت گارانتی محصولات به سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش را گامی دیگر در جهت تحقق دستورات هشت گانه رییس جمهوری محترم دانست و گفت: با هماهنگی صورت گرفته، افزایش گارانتی مشمول خودروهایی که در سال ۱۴۰۰ با مدل ۱۴۰۱ تحویل شده نیز می شود.

وی افزود: محصول دو پروژه K۱۲۵ و TF۲۱ نیز در سال آینده وارد بازار خواهد شد. چرخه توسعه پروژه TF۲۱ که به تازگی مصوب شده، طبق استاندارد تعریف شده ۱۸ ماه خواهد بود که در صنعت خودروی کشور اتفاق بی نظیری به شمار می رود.

دکتر خطیبی تصریح کرد: همکاری با دانش بنیان‌ها اساس فعالیت های ایران خودرو است و با توسعه همکاری‌ها، در این مسیر نیز برنامه های مختلفی به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی گفت: برای پروژه ها و حتی مزایده و مناقصات نیز اولویت با شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: رده بندی سازندگان برای مجموعه موتور شامل اکسل، موتور و گیربکس در حال تکمیل است و EMS که جزو قطعات اصلی است در شرکت تحقیقات و طراحی موتور ایران خودرو (ایپکو) دنبال می شود.

دکتر خطیبی در موضوع ارتباط با قطعه سازان نیز تصریح کرد: بخش اصلی مطالبات سازندگان در اسفندماه سال گذشته پرداخت شده که در تلاش برای کاهش زمان پرداخت‌ها هستیم.

وی افزود: پروژه بزرگی برای کاهش هزینه های لجستیک تعریف شده است که قطعا در کاهش بهای تمام شده تولید اثرگذار خواهد بود. طبق برنامه، امسال حمل ۱۵ درصد از محصولات به صورت ریلی خواهد بود که کاهش هزینه حمل را دربر خواهد داشت. این امر با رایزنی با وزارت صمت و شرکت های حمل برای بهره برداری بیشتر از ظرفیت ریلی دنبال خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، انتخاب معاون کیفیت ایران خودرو به عنوان رییس هیات مدیره شرکت ساپکو را اتفاق مبارکی برای نظارت دقیق بر فرآیند کیفی تامین قطعات دانست و گفت: مشکلات را از سرچشمه شناسایی و رفع خواهیم کرد.

وی افزود: طرح جامع تحول کیفیت را در دستور کار قرار داده ایم و از ابتدای امسال جاری سازی آن را آغاز کرده ایم.

دکتر خطیبی اضافه کرد: با کاهش ظرفیت پیش فروش، تعداد تعهدات در حال حاضر به حدود ۲۵۰ هزار دستگاه کاهش یافته است که این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۵۰ هزار دستگاه بوده است.

وی افزود: حمل و تحویل ۲۰ هزار دستگاه خودرو در تعطیلات نوروز امسال در ایران خودرو بی سابقه بوده است و روند اجرای تعهدات در شرایط مناسبی قرار دارد.

پایان/

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۵
کد خبر: 17910

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =