دومینوی گرانی خودرو با حذف خط تولید سمند و پژو۴۰۵ بدون معرفی خودروی جایگزین

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در شرایطی که تقاضا در بازار خودرو از عرضه پیشی گرفته، صحبت از توقف خط تولید پژو ۴۰۵ و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین محلی از اعراب ندارد و به التهاب بازار دامن می‌زند.

به گزارش تحریریه، روح اله عباس پور نماینده مجلس شورای اسلامی درباره افزایش 40 میلیونی قیمت سمند طی روزهای اخیر، گفت: تولید کنونی خودروسازان پاسخگوی تقاضای بازار نیست از سوی دیگر از آنجا که واردات نیز تا سال پیش ممنوع بود، امکان تامین نیاز بازار از این طریق فراهم نبود بنابراین بازار، حداقل با کمبود 500 هزار دستگاه خودرو روبه‌رو است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که تقاضا در بازار خودرو از عرضه پیشی گرفته، صحبت از توقف خط تولید خودروهایی مانند پژو 405 و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین محلی از اعراب ندارد و به التهاب بازار دامن می‌زند.

وی اضافه کرد: وزارت صمت باید زمانی برنامه‌های خود مبنی بر حذف تولید یک خودرو را پیگیری ‌کند که خودرویی با کیفیت بهتر و ارزانتر به بازار عرضه کرده باشد در غیر این صورت بازار نسبت به این اظهارات واکنش نشان می‌دهد، همان اتفاقی که پس از اعلام توقف خط تولید سمند در بازار خودرو رخ داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند خط تولید خودروهای بی‌کیفیت باید متوقف شود اما پیش از آن باید با توجه به نیاز بازار، خودروهای به روز، باکیفیت و با قیمت مناسب تولید به بازار عرضه شود، ادامه داد: خودروهای جایگزین سمند و پژو 405 نه تنها باید هرچه سریعتر به بازار معرفی شوند بلکه باید علاوه بر اینکه از کیفیت مناسب برخوردار باشند، قیمت کمتری نیز داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه خودروهای جایگزین نباید تنها از نظر ظاهری با سمند، تیبا و پژو405 متفاوت باشند، تصریح کرد: اگرچه در گذشته تولید پراید متوقف شد اما خودروی جایگزین که بطور مثال تیبا بود همان کیفیت پراید را داشت و فقط از نظر ظاهری تغییر کرده بود که نباید این امر برای سمند نیز تکرار شود.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 18177

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • shb IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      "نباید این امر برای سمند نیز تکرار شود" ؟؟؟!!! یعنی فکر کردید خودرویی در حد خودروسازای ژاپنی ،کره ای ، آلمانی یا فرانسوی میخوان جایگزین کنند ؟ اجازه واردات که نمیدید ، خودروی روز و باکیفیت هم که نمیتونید تولید کنید . نهایتش اینه که پالونش رو عوض کنن دوباره یه آشغال دیگه با قیمت چند برابر بندازن به مردم .همین