خبرهای جدید از احیای معجزه برای نجات بازار خودرو

خبرهایی از احیای معجزه برای نجات بازار خودرو کشور که اوضاع نابسامانی را طی می کند منتشر شده است.

به گزارش تحریریه، خبرهایی از احیای معجزه با میدان داری دولت برای نجات بازار خودرو کشور که اوضاع نابسامانی را طی می کند و روند افزایش قیمت ها در آن حالتی روزانه پیدا کرده منتشر شده است. 

علیرغم نقش آفرینی عجیب و بی سابقه مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام و یا هر دو! دولت سیزدهم از موضع خود عقب نشینی نکرده و همچنان به دنبال اجرای طرح 8 ماده ای رئیس جمهور است که در جریان بازدید آیت الله رئیسی از ایران خودرو صادر شد و یکی از بندهای آن به لزوم واردات خودرو با هدف انحصارزدایی مربوط می شود. 

باتوجه به اینکه مصوبه سران قوا درباره منع واردات خودروهای خارجی تقریبا 1 ماه دیگر تمام می شود، مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم با تمدید آن مخالف هستند و قوه قضائیه نیز در این باره نظری ندارد و حتی اگر مخالف باشد، باز هم رای 2 به 3 به سود واردات خودرو است و کار از دست مجمع تشخیص و هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام خارج می شود.

اتفاق آزادسازی واردات در خرداد ماه سال جاری بازار خودرو را آرام می کند، اما اصلاح بازار خودرو و احیای تولید داخلی به صورتی که رضایت مردم را جلب کند و بازار را هم به برندهای خارجی ندهد سیاستی است که از وزارت صمت با مدیریت کنونی بر نمی آید و نیازمند حضور وزیری قدرتمند است. اگرچه بخش های زیادی از این تغییر سیاستی فراتر از دولت است و به یک سیاستگذاری کلان ملی نیاز دارد. 

پایان/

۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 18213

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =