استقبال وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودرو جدید ایران‌خودرو

در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایران‌خودرو، پروژه جدید توسعه‌ای این شرکت به وزیر معرفی شد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

به گزارش تحریریه، پروژه TF21 ایران‌خودرو که به تازگی و در روز نهم فروردین ماه و تعطیلات نوروز، به تصویب مدیرعامل این شرکت رسیده، محصولی در کلاس ابعادی B و دارای امکانات روز و استانداردهای ۸۵ گانه مصوب است.

ویژگی مهم این پروژه، برنامه زمان‌بندی ۱۸ ماهه مطابق با استاندارد تعریف شده جهانی است که موضوع مهمی برای صنعت خودروی کشور به شمار می‌رود و حکایت از عزم مدیرعامل ایران‌خودرو برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای دارد.

در بازدید سیزدهم فروردین ماه وزیر محترم صمت، مدل مفهومی این پروژه با مقیاس ۱/۱ با تلاش شبانه‌روزی ساخته و محصول این پروژه به رویت ایشان رسید که این مدل و همچنین زمان ۱۸ ماهه برای طراحی و تولید آن مورد استقبال ایشان قرار گرفت. ویژگی این محصول متفاوت از سایر پروژه‌هاست و با تولید این محصول، صنعت خودروی کشور وارد مرحله ای جدید از نوع و سبک طراحی خودرو خواهد شد که قطعا امید به آینده صنعت خودرو در حوزه طراحی متبلور خواهد شد.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان نقش فعالی در طراحی و تولید قطعات این محصول خواهند داشت و هم اکنون در دستور کار است.

اجرای این پروژه توسط تیم معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو با سرعت در حال انجام است و طرح برنامه صنعتی سازی آن در حوزه‌های بدنه، رنگ و مونتاژ نیز تصویب شده است که در نوع خود بی سابقه است.

گفتنی است، این خودرو قابلیت اجرای استانداردهایی مانند تصادف با عابر پیاده، سیستم ایمنی اخطار فشار باد تایر، راهنمایی راننده در تعویض دنده، سیستم پایداری الکترونیکی و کاهش مصرف سوخت را دارد و پوشش‌دهنده استانداردهای خودروسازان معتبر جهانی است. طی ایام تعطیلات نوروز امسال، زیرساخت تجهیزاتی برخی از آزمون‌های ذکر شده برای نخستین بار در کشور تامین و انجام شده است.

تجهیز به موتورهای به روز و کم مصرف سری TU از جمله ویژگی‌های این محصول است که در گام نخست با گیربکس دستی و اتوماتیک و در مرحله بعد با موتور سه استوانه IK3 تولید و عرضه خواهد شد.

در راستای تحقق اهداف کیفیت و براساس تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اجرای این پروژه مهم در مرحله طراحی و متعاقب آن مرحله صنعتی سازی است.

پایان/

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 17915

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      2 0
      ماشین گاز سوز یا برقی تولید کنید