نامه فعال معدنی کشور به فاطمی امین

محمد تقی رادمان فعال معدنی کشور در نامه به سیدرضا فاطمی امین نکات مهمی را به وزیر صمت یادآور شد.

به گزارش تحریریه، محمد تقی رادمان فعال معدنی کشور در نامه به سیدرضا فاطمی امین نکات مهمی را به وزیر صمت یادآور شد. متن کامل نامه به این شرح است:

باسمه تعالی

 
جناب آقای دکتر فاطمی امین 
سلام علیکم 
احتراما نظر به اقدامات انجام شده در مدت ۹ ماه مسئولیت حضرتعالی بر وزارتخانه صمت و البته اولویت ندانستن جلسه حضوری با بنده ناچیز علی رغم دستور موکد شخص معاون اول ریاست جمهور جناب آقای دکتر مخبر ، مبنی بر برگزاری جلسه حضوری با اینجانب (که البته نمی دانم علی رغم پیگیری های حقیقی و مجازی چرا محقق نشد!!) حضرتعالی را از چالشهای ذیل وزارتخانه ی تحت امر در بخش معدن که تا امروز مرتفع نشده اند مطلع می سازم ؛ 
۱-اکثر معاونان معدنی صمت استانها و به تبع آنها کارشناسان و مدیران دولت قبل با آن کارنامه های درخشان همچنان سر کرسی شان نشسته اند وعلاوه بر خدمت!  آن کار دیگر می کنند .
۲-برخی مدیران ایمیدرو و وزارتخانه که عموما با یک یا دو واسطه به دار و دسته آقای جهانگیری و روحانی و حلقه ی کارگزاران سازندگی متصل هستند همچنان راس امورند و این اقا زاده های .... به ریش من و شما می خندند. 
۳- اشل حقوقی کارمندان وزارت صمت و سازمانهای تابعه بسیار پایین و این امر سالهاست دلیل اصلی فساد در این مجموعه و بروز و ظهور بحث امضاهای طلایی شده است.  
۴- سازمان زمین شناسی همچنان درگیر حواشی و به جای انجام رسالت حقیقی، با پرسنلی ناراضی ، رسالت شناخت زمین و اکتشافاتش همچنان با محوریت ایمیدرو پیش می رود و از اعتبار در خور شان رسالت این سازمان خبری نیست. 
۵- سازمان نظام مهندسی معدن همچنان منتظر انتخاب حضرتعالی تا سکان را به دست چه کسی بدهید و آهسته و پیوسته حرکت می کند و نظارت معادن همچنان پر از چالش فنی، آماری، حقوقی و... . 
۶-آزمون دریافت پروانه اشتغال کارشناسان چند سال است برگزار نشده و هزاران جوان معطل این آزمون و برای گزینش شغل مشکل دارند .
۷-ارتشاء در صدور مجوزهای معدنی و صنایع وابسته همچنان بی داد می کند که از ذکر ارقام آن شرم می کنم .
۸-مدیران ارشد چرخشی جابجا می شوند و به شعور مردم توهین می شود (اشاره به عزل و نصب هایی مثل؛ مدیران مس، و معادن و... که در ماه گذشته اتفاق افتاد). 
۹- به جای حل مشکلات زیرساختی و موانع تولیدی در این حوزه به فکر بورسی کردن معادن هستید! 
۱۰- شورای فشل عالی معادن همچنان به جای حل مشکلات ، معادن را با اردنگی راهی مرحل پایانی سقوط می کند.
۱۱-معادن بزرگ دولتی از دادن حقوق دولتی های چند ده هزار میلیاردی به دلیل کپهای حقوقی و قانونی سر باز می زنند و ما همچنان نظاره گر هستیم. 
۱۲-سرمایه گذاری های توسعه ای در استانها همچنان بویی از عدالتمحوری و امایش سرزمینی نبرده و به صرف مافیاها و نمایندگان مجلس و استانداران و ... انجام می شوند. 

۱۳- فاسدان با رسانه هاشان در بخش معدن جای خیر و شر  و حق و نا حق را عوض می کنند و بخش حقوقی وزارتخانه سکوت اختیار کرده است. 
۱۴- شرکتهای مربوط به زنجیره ی کامودیتی ها همچنان به وسیله ی مافیاهای وابسته به گردن کلفتان دولت قبل عزل و نصب و اداره می شوند و اعضای سهامدار و هیات مدیره حلقه های زنجیره در این شرکتها حضور دارند تا خود هم فروشنده باشند و هم خریدار ، هم مشکل ایجاد کننده باشند و هم حلال مشکلات!
۱۵- شرکتهای اقماری ( پایا و صمتا و ... ) حول وزارت صمت با آن هیات مدیره ها و سهامداران پر از علامت سوال که به راحتی به جای دولت تصمیم می گیرند و اجرایی می کنند و اجازه ورود نهادهای نظارتی را نمی دهند همچنان فعال تر از قبل می تازند. این شرکتها  خود  هم مشکل ایجاد می کنند و هم حلال مشکلات هستند!
۱۶- سامانه کاداستر همچنان مشکل دارد، ثبت محدوده همچنان مشکل دارد، دسترسی نهادهای نظارتی به سامانه های معدنی چه شد؟
۱۷- نرم افزار محاسبه حقوق دولتی چه شد؟! 
۱۸- حل مشکل واردات ماشین آلات که نقطه بحرانی معادن و باعث تعطیلی بیش از ۳۰ درصد معادن شده است، چه شد؟! 
۱۹-برنامه تولید ماشین آلات سنگین در چهار سال آینده در داخل چه شد؟ 
۲۰-مزایده معادن همچنان با آن ۸ ایراد که هر یک از انها برای تضییع حقوق طرفین (دولت و مردم) و همچون دولت قبل ، کافی است، در حال اجراست . 
۲۱- از بکارگیری جوانان و مدیران نخبه و حزب اللهی در بخش معدن خبری نیست و همان تعداد معدود کمتر از انگشتان دو دست هم مشکل جذب و استخدامیشان حل نشده است . 
و دهها چالش دیگر که از حوصله این مقال خارج است. 

برادر عزیز! 
بنده تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که علی رغم انتصاب فرد شایسته در مقام معاونت امور معادن آن وزارتخانه که به حق فردی انقلابی، عملگرا، اخلاق مدار، مدیر و مدبر است، عدم توجه کافی و پشتیبانی لازم توسط حضرتعالی و همکاران به این بخش از مجموعه تحت امر و تغییر ساختار های اشتباه شما باعث ادامه مسیر در ریل دولت قبل شده است و انسان را به این نتیجه می رساند که اصولا و ظاهرا اولویت شما بخش معدن نمی باشد که البته با این حجم کار و ادغام سه وزارتخانه در یک وزارتخانه عجیب هم نیست. 

 امید است  ذکر این مطالب باعث شود حضرتعالی و همکاران تغییری در نگرش ، رویه مدیریت خود و البته اصلاح ساختارها و رویه ها در این حوزه ایجاد فرمایید تا خروجی کار همان شود که مورد پسند رهبر فرزانه انقلاب، مردم عزیزمان ، سرمایه گذاران این حوزه و البته مسئولین امر گردد. 

هر توفیقی است ... از اوست. 
۱۶فروردین ۱۴۰۱
خادم بخش معدنی کشور 
محمد تقی رادمان

پایان/

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 17996

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =