کاهش نرخ تورم و رشد غیر تورمی اقتصاد اولویت اول وزارت اقتصاد

ذبیح الله سلمانی که به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسئول میز ارتباطات مردمی حوزه این وزارت در استان البرز حضور دارد، درجمع خبرنگاران گفت: یکی از اساسی ترین محورهای تحول اقتصادی، کاهش نرخ تورم و رشد غیر تورمی اقتصاد در اولویت کاری وزارت اقتصاد در سال جاری است.

به گزارش تحریریه، به نقل از شادا، سلمانی معاون‌ توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد اظهار داشت؛ سفر دیروز جناب آقای دکتر رئیسی نوزدهمین سفر استانی ایشان است که با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به مسئولان و پیگیری و رسیدگی به مشکلات مردم استان البرز صورت گرفته است.

دکتر ذبیح الله سلمانی با بیان اینکه در این سفر مسئولین ستادی وزارت از جمله مدیران ارشد نظام بانکی و صنعت بیمه ،ادارات کل مالیاتی ،گمرک ،صندوق کارآفرینی امید و نماینده بانک مرکزی حضور دارند،افزود: با توجه به اینکه برای ادارات و دستگاه های اجرایی استان ها در حوزه دستورات اجرایی محدودیت هایی وجود دارد، این حضورموجب تسهیل و تسریع در رفع مشکلات مردم در حوزه و حیطه اختیارات محموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهد بود .

وی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه های دولت برای کاهش نرخ تورم در سال جاری  اظهار کرد:وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی هفت محور راهبردی  را برای  تحول  در حوزه های اقتصادی و اجرا در سال جاری ترسیم کرده اند که یکی ازاساسی ترین این محورها کاهش نرخ تورم  و رشد غیر تورمی خواهد بود.

سلمانی ادامه داد: یکی از مهم ترین مواردی که در راستای این اهداف  اتفاق افتاده کاهش 5 درصدی مالیات بر تولید است که با اجرای آن شاهد تولید ارزان قیمت و به دنبال آن کاهش قیمت ها خواهیم بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه موضوع دیگر در حوزه اقتصاد تامین مالی پایدار و ارزان قیمت برای واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان واقعی است ،اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم قدرت خرید مردم را افزایش بدهیم.به عنوان مثال در خصوص افزایش تسهیلات قرض الحسنه به بانک های عامل اجازه داده شده تا سقف 200 میلیون تومان افزایش تسهیلات قرض الحسنه داشته باشند.

سلمانی خاطرنشان کرد:برنامه های خوبی دردست اقدام است و در ستاد وزارتخانه این برنامه ها  مصوب شده که امیدوارم با اجرایی شدن آنها شاهد خبرهای خوبی در حوزه اقتصاد برای مردم عزیز کشورمان باشیم.

پایان/

۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 18049

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      3 0
      از این که موجبات شادی ما را فراهم نمودید خوشحالیم