ساماندهی بازار خودرو بدون واردات مدیریت شده محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ساماندهی بازار خودرو بدون واردات مدیریت شده محقق نمی‌شود، گفت: باید با واردات مدیریت شده خودرو از یک سو بخشی از نیاز بازار را پوشش داد و از سوی دیگر زمینه ارتقا کیفیت محصولات تولیدی را فراهم کرد.

به گزارش تحریریه، علی جدی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره انتشار اخباری مبنی بر کاهش تیراژ تولید خودروسازان در سال 1400 علیرغم وعده وزیر صمت درباره رشد تولید، گفت: با افزایش تیراژ تولید، عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب و قیمت‌ها منطقی می‌شود از سوی دیگر تقاضاهای کاذب از بازار حذف خواهد شد و امکان حذف قرعه‌کشی خودرو فراهم می‌شود.

6 ماه زمان کمی برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو نیست

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن از نخستین روزهای تشکیل موضوع ساماندهی صنعت خودرو را به عنوان یکی از اصلی‌ترین دستورکارهای خود قرار داده تصریح کرد: ما با کسی تعارف نداریم و وعده‌های ارائه شده باید محقق شود 6 ماه زمان کمی برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساماندهی بازار خودرو بدون واردات مدیریت شده محقق نمی‌شود، افزود: برای رفع مشکلات صنعت خودرو باید راهکارهای مختلف را همزمان پیاده کرد به این معنا که علاوه بر اینکه خودروسازان باید ملزم به افزایش کمّی و کیفی محصولات تولیدی شوند، زمینه فعالیت بخش خصوصی در این حوزه را نیز فراهم کرد.

قیمت خودرو با ایجاد رقابت کمّی و کیفی کاهش می‌یابد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با ایجاد رقابت کمّی و کیفی، قیمت کاهش می‌یابد، ادامه داد: باید با واردات مدیریت شده خودرو از یک سو بخشی از نیاز بازار را پوشش داد و از سوی دیگر زمینه ارتقا کیفیت محصولات تولیدی را فراهم کرد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 18084

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      سلام ، مشکل خودرو ننگ بزرگی برای کشوری با این اقتدار وبا ملتی با این همه صبوری می باشد . اگر نمی توانید مدیریتش کنید این مسئله بزرگ را به سپاه یا ارتش واگذار کنید تا بیشتر از این مردم گرفتار نشوند . قضیه تشویقی فرزند آوری نیز ربطی به خودرو ندارد . هرکسی این طرح را داده خیانت کرده ، تجدید نظر کنید .