خودرویی که مدعی است از تویوتا بهتر است

مجله استرالیایی کارز گاید از قول الورث می‌گوید که تویوتا برخی مزیت‌ها را در زمینه آفرود دارد اما برای بالا رفتن از صخره‌ها جیپ حرف اول را می‌زند.

به گزارش تحریریه، به‌طور کلی باید گفت خودروسازان دوست دارند در بحث رقابت همه‌چیز را به‌صورت استعاره بیان کنند. به همین خاطر است که معمولاً عباراتی همچون “بهترین در کلاس” یا “پیشرو سگمنت” را بجای این جمله که “تویوتا نمی‌تواند آنچه ما انجام می‌دهیم را انجام دهد” می‌شنوید. پس وقتی یک مدیر رده‌بالا از خودروسازی بزرگ چنین ادعایی را مطرح می‌کند توجه ما به آن جلب می‌شود.

این گفته‌ها را مدیر بازاریابی جیپ درباره تویوتا به زبان آورده است. جف الورث در خلال عرضه بین‌المللی گرند چروکی ۴xe جدید برخی سخنان دوستانه را درباره تویوتا و قبل از ادعاهای برجسته درباره برتری جیپ بر زبان آورده است. مجله استرالیایی کارز گاید از قول الورث می‌گوید که تویوتا برخی مزیت‌ها را در زمینه آفرود دارد اما برای بالا رفتن از صخره‌ها جیپ حرف اول را می‌زند.

البته این سخنانی عجیب درباره خودرویی همچون گرند چروکی ۴xe پلاگین هیبرید است. یک شاسی‌بلند دو ردیفه و بزرگ معمولاً به خاطر خزیدن در زمین‌های سرسخت و خشن شناخته نمی‌شود چه رسد به یک محصول گران‌قیمت و الکتریکی شده با پس‌زمینه لاکچری! گرند چروکی ۴xe در بازار آمریکا قیمت حدود ۶۰ هزار دلاری دارد و با باتری ۱۷ کیلووات ساعتی که برد الکتریکی ۴۰ کیلومتری ایجاد می‌کند عرضه می‌شود. پیشرانه الکتریکی این خودرو با یک نیروگاه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو همکاری و قدرت ترکیبی ۳۷۵ اسب بخاری را ارائه می‌کند.

ما حدس می‌زنیم تریم تریل هاوک این خانواده بهترین گزینه برای بالا رفتن از صخره‌ها باشد. این خودرو از سیستم تعلیق بادی کوادرا لیفت سود می‌برد و می‌توان ارتفاع آن از سطح زمین را تا ۲۸.۷ سانتی‌متر بالا برد. جعبه انتقال فعال کوادرا درایو نیز با دیفرانسیل عقب لغزش محدود با کنترل الکترونیکی همراه شده است. واضح است که جیپ خواهان سهم بیشتری از بازار استرالیاست یعنی جایی که تویوتا کاملاً ریشه دوانده است. آیا چنین سخنان مستقیمی از سوی جیپ خریداران را متقاعد خواهد کرد لندکروزر را رها کنند و گرند چروکی بخرند؟ زمان پاسخ این سؤال را مشخص خواهد کرد.

منبع: پدال

پایان/

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 18100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =