بهانه جدید برای گرانی بیشتر قیمت خودرو

برخی رسانه و ذی‌نفعان دلار ۴۲۰۰ تومانی در اظهاراتی عجیب گرانی خودرو را به گردن حذف دلار ۴۲۰۰ انداختند.

به گزارش تحریریه، از مدتها قبل میز بازار تحریریه بر این نکته تاکید داشت که تنها را سامان دادن بازار خودرو ایجاد فضای رقابتی و شکستن انحصارات کنونی است. به این صورت که واردات خودرو باید آزاد شده و در کنار آن قیمتگذاری خودرو هم باید حذف شود. فرصت برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شده و ایران خودرو و سایپا به طور شفاف و طبق قانون تجارت واگذار شوند. 

با این مبناها، خودروساز داخلی توان و چابکی لازم را برای رقابت پیدا می کنند و با ورود خودروهای با کیفیت خارجی در کنار استفاده مردم از خودروهای با کیفیت، خودروسازان داخلی نیز مجبورند برای حفظ سهم خود از بازار، کیفیت تولیدات خود را بالا برده و شرایط فروش بسیار مناسبی را برای خریداران فراهم کنند.

اما هر از گاهی برخی رسانه ها یا ذینفعان وضعیت اسفناک کنونی بازار خودرو، به مردم آدرس غلط می دهند. در کمال ناباوری جدیدا برخی رسانه ها گرانی خودرو را به حذف دلار ۴۲۰۰ ربط داده اند و مدعی هستند هزینه تولید بدلیل حذف دلار ۴۲۰۰ بالا رفته تا جاییکه قیمت آن تا شش برابر افزایش خواهد یافت!

این ادعا در حالی از سوی این رسانه ها مطرح می شود که هم اکنون خودروهای زیادی در دنیا تولید می شود که با کیفیت بالاتر و قیمتی به مراتب کمتر از بسیاری خودروهای داخلی به بازار جهان عرضه می شود.

به عنوان مثال:

شورلت اسپارک ۲۰۲۱ با قیمت ۱۴۶۰۰ دلار

میتسوبیشی میراژ ۲۰۲۱ با قیمت ۱۶۰۰ دلار 

نیسان ورسا ۲۰۲۱ با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار

کیا ریو ۲۰۲۱ با قیمت ۱۷۵۰۰ دلار

و یا هیوندای اکسنت ۲۰۲۱ با قیمت ۱۷۷۰۰ دلار

عرضه می شوند. قیمت ریالی خودروهای ذکر شده با دلار نیمایی در حدود ۳۶۰ میلیون تا ۴۵۰ میلیون تومان است. خودروهایی که اگر نگوییم از همه حداقل از بسیاری خودروهای داخلی باکیفیت تر بود و از آن مهمتر با شرایط فروش بسیار عالی در دنیا در حال فروش هستند و مطمئنا در صورت حذف تعرفه و هزینه های سرسام آوری که در گذشته برای واردات وجود داشت اگر به بازار ایران وارد شوند خودروسازان ما مجبورند برای حفظ سهم خود از بازار در کنار بالابردن کیفیت و عرضه محصولات متنوع، شرایط فروش بسیار خوبی را برای مشتریان فراهم کنند.

بر اساس آنچه ذکر شد گرانی خودرو در ایران هیچ ارتباطی به حذف دلار ۴۲۰۰ ندارد و این گونه اظهارنظرها آدرس غلط دادن است.

پایان/ 

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 18094

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      فکری بحال کنترل قیمت سرسام آور خودرو کنید تا واردات آزاد نشود دست واسطه های از خدا بی خبر کوتاه نمیشود