یارانه همیشه بد نیست

برخلاف تبلیغات برخی کارشناسان اقتصادی داخلی، یارانه نقدی اگر حساب شده پرداخت و هزینه شود اشکالی ندارد(مستقیم باشد و نه بر مصرف)، به بهبود رفاه جامعه کمک می کند.

به گزارش تحریریه، در حالیکه بسیاری از اقتصاددان ها در کشورمان پرداخت اولیه و افزایش یارانه نقدی را عامل فروپاشی اقتصادی ایران تحلیل می کنند اما دولت ها در ایالات متحده هر ساله میلیاردها دلار اعتبار را به صورت نقدی به خانواده های کم درآمد پرداخت می کند تا آن ها بتوانند مایحتاج اولیه و ضروری خانواده و کودکان را با آن تامین کنند.

 تارنمای «Child Tax Credit» نوشت، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در مارس ۲۰۲۱ قانون طرح نجات آمریکا را امضا کرد، و در آن اعتبار مالیاتی کودکان را افزایش داد کمک های قابل توجه نقدی سالانه ای برای اکثریت قریب به اتفاق خانواده ها ارائه کرد.

تحت عنوان طرح نجات آمریکایی، اکثریت قریب به اتفاق خانواده ها به ازای هر کودک ۶ تا ۱۷ ساله ۳۰۰۰ دلار و به ازای هر کودک زیر ۶ سال ۳۶۰۰ دلار در نتیجه افزایش اعتبار مالیاتی کودکان در سال ۲۰۲۱ دریافت خواهند کرد.

اعتبار مالیاتی کودک به همه خانواده ها کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشند. طرح اعتبار مالیاتی کودک جهت حمایت از خانواده‌های آمریکایی پولی را فراهم می‌کند تا به آن ها کمک شود مخارجی را برای گذران زندگی داشته باشند و راحت ‌تر هزینه ‌های تربیت فرزندان خود را بپردازند یا اینکه آن را برای آینده فرزندان خود پس‌انداز کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دریافت کنندگان از این اعتبار در زمینه اساسی‌ترین نیازهای خود همچون غذا و اجاره مسکن و همچنین هزینه‌های مربوط به مدرسه استفاده می کنند. حدود نیمی از والدین با درآمد متوسط ​​گزارش می‌ دهند که پرداخت‌ اعتبار مالیاتی فرزندشان را صرف رهن، اجاره، خدمات آب و برق یا پرداخت اقساط خودرو کرده اند.

برای خانواده‌هایی که تحت فشارهای سختی قرار دارند، اعتبار مالیاتی کودک، ناکافی بودن غذا در میان خانواده‌های کم درآمد را تا ۲۵ درصد جبران می کند و تأثیر چشمگیری بر کاهش فقر و کمبودهای کودکان داشته است.

در بخش زیر اطلاعاتی در مورد اعتبار مالیاتی کودک در ایالات متحده بیان شده است:

افزایش مبلغ اعتبار: طرح نجات آمریکایی به طور قابل توجهی میزان اعتبار مالیاتی کودک را که یک خانواده برای سال ۲۰۲۱ دریافت کرد، افزایش داده است. معمولاً از ۲ تا ۳ هزار دلار یا ۳۶۰۰ دلار برای هر فرزند واجد شرایط در نظر گرفته شد. همچنین والدین یا سرپرستان کودکان ۱۷ ساله واجد شرایط هم تا سقف ۳۰۰۰ دلار دریافت می کنند.

واجد شرایط بودن درآمد: همه خانواده‌ های واجد شرایط می‌ توانند اعتبار فوق کامل را دریافت کنند، در صورتی که درآمد سالانه یک زوج متاهل تا سقف ۱۵۰ هزار دلار یا والدین مجرد تا ۱۱۲,۵۰۰ دلار  باشد برای خانواده‌ای این اعتبار در نظر گرفته می شود. 

پیش پرداخت های ماهانه: طرح نجات آمریکا - برای اولین بار - به ده ها میلیون خانواده بین جولای و دسامبر ۲۰۲۱ پیش پرداخت ماهانه به ارزش نیمی از مبلغ کامل اعتبار سالانه تخمینی آن ها را ارائه کرد.

اعتبار باقیمانده: خانواده‌ ها، از جمله آن‌هایی که بخشی از اعتبار مالیات فرزند خود را در سال گذشته به عنوان پرداخت ماهانه دریافت کرده‌ اند، می‌ توانند باقیمانده اعتبار مالیات فرزند خود را با ارائه اظهارنامه مالیاتی سال خود دریافت کنند.

 اعتبار مالیاتی کودک، از جمله پرداخت های ماهانه دریافت شده در سال 2021 است که مشمول مالیات نمی شود. دریافت اعتبار مالیاتی کودک تأثیری بر واجد شرایط بودن یا کاهش میزان سایر مزایای فدرال نخواهد داشت.

هر فردی، از جمله پدربزرگ و مادربزرگ، که قیم قانونی هستند، واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی کودک هستند.

پایان/

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 18199

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • طالب عدالت IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      یارانه دهک های بالا درآمدی راحذف کنید هیچ احتیاجی به این یارانه ندارند حتی بعضی خانواده متوسط که میلیونی پول صرف عمل زیبایی میکننددرعوض آن رابه دهک های پایین جامعه بدهید که محتاج نان شبند