تخلیه حباب قیمت با واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با واردات خودرو نه تنها خودروسازان ملزم می‌شوند که تیراژ تولید و کیفیت محصولات را افزایش دهند بلکه حباب قیمتی خودرو نیز تخلیه می‌شود.

به گزارش تحریریه، الهویردی دهقانی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو، گفت: دلیل اصلی گرانی خودرو طی روزهای گذشته را باید در کافی نبودن تولید خودروسازان نسبت به تقاضای بازار جستجو کرد؛ علیرغم تمامی وعده‌ها مبنی بر رشد تیراژ تولید خودرو، این قول‌ها تاکنون محقق نشده و همین امر موجب شده که قیمت خودرو در بازار روند صعودی داشته باشد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که بازار سالانه به حدود 2 میلیون دستگاه خودرو نیاز دارد و تولید داخل نیز حدود 1 میلیون دستگاه است، واردات به منظور تامین نیاز داخل و تنظیم بازار ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: واردات مدیریت شده خودرو نه تنها به تولید داخل آسیب نمی‌زند بلکه خودرو را که اکنون کالایی سرمایه‌ای شده به کالایی مصرفی تبدیل خواهد کرد.

خودروسازان داخلی از قافله صنعت خودروسازی دنیا عقب هستند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با واردات خودرو، خودروسازان نیز ملزم می‌شوند که تیراژ تولید و کیفیت محصولات را افزایش دهند، ادامه داد: با واردات حباب قیمتی خودرو تخلیه می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان داخلی از قافله صنعت خودروسازی دنیا عقب هستند، تصریح کرد: علاوه بر واردات، دولت نیز باید تصدی گری در صنعت خودروسازی را رها کرده و سیاست‌گذار باشد با تحقق این مهم شرکت‌های خودروسازی خصوصی نیز وارد میدان می‌شوند.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 18279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =