امارات، رسما یهودی می شود

دو خبر جنجالی به فاصله چند ساعت منتشر شد که نشان از یهودی‌سازی امارات به دست محمد بن‌زاید، ولیعهد دارد.

به گزارش تحریریه، خبراول که توسط خاخام الی عبادی، رئیس انجمن جوامع یهودی خلیج‌فارس اعلام شد در نشریات عربی بازتاب داشت. او گفت "حدود دو هزار یهودی در امارات اقامت دارند و 500 یهودی نیز مناسک مذهبی خود را انجام می دهند. تعداد این یهودیان از زمان امضای توافق «آبراهام» با امارات و بحرین در سال 2020 دو برابر شده است."

عبادی پیش‌بینی می‌کند که این تعداد در پنج سال آینده چهار برابر شود. او مدعی شد: "آنچه ما نیاز داریم یک محله یهودی‌نشین است. من با چند سازنده املاک درباره این موضوع صحبت کردم؛ یک محله یهودی‌نشین مخصوص و با تمامی امکانات." وی همچنین گفت که خواستار یک محله است که در آن، کنیسه یهودیان، منازل مخصوص، واحدهای مسکونی، هتل و مراکز خرید و فروش باشد. این چیزی است که من به دنبال آن هستم. مذاکرات در این باره در جریان است.

خبر دوم، که روابط مفتضحانه امارات و اسرائیل را به نمایش گذاشت، تصمیم مقامات این کشور عربی برای مشارکت در "جشن‌های" 74 مین سالگرد تاسیس این رژیم اشغالگر است که در 15 ماه مه و با شعار "استقلال اسرائیل" برگزار می‌شود.

عصر دیروز وب‌سایت عبری‌زبان "وای نت" گزارش داد که قرار است هواپیماهای غیرنظامی متعلق به دو شرکت هواپیمایی امارات( هواپیمایی اتحاد و هواپیمایی ابوظبی) و همچنین هواپیماهای غیرنظامی متعلق به شرکت‌های "ال عال" و "اسرایر" و "کال آیت" در نمایش هوایی "به مناسبت جشن سالگرد تاسیس اسرائیل" مشارکت کنند.

بدیهی است که تمام توجیهات علنی و غیرعلنی مقامات امارات برای تقویت روابط‌شان با اسرائیل، از جمله "مصلحت فلسطینیان" و "ترس از ایران" دروغی بیش نیستند که هدف از آن، عادی‌سازی ننگین برای خدمت به پروژه صهیونیستی در منطقه است. پروژه‌ای که از کوچه‌ای یهودی‌نشین در فلسطین آغاز شد و سپس در قالب شهرک سرتاسر فلسطین را بلعید و امروز به لطف کشورهای عربی سازشکار، این پروژه به مرحله ساخت شهرکی یهودی‌نشین در یک کشور عربی مانند امارات منتقل شده است.

منبع: العالم

پایان/

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 18343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =