شوک سلاح جدید ایران به صهیونیست ها

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب اعتقاد دارد شلیک موشک از سوی گردان های عزالدین قسام به جنگنده های رژیم اسرائیل و رونمایی ایران از پهپاد کمان۲۲ شوک نظامی بزرگی را برای صهیونیست‌ها ایجاد کرد؛ این دو رویداد حکایت از آغاز مرحله ای تازه برای رژیم صهیونیستی دارد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب تحلیلی را در روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در مورد تحولات اخیر فلسطین منتشر کرده که در آن آمده است، بیداری های الاقصی هنوز هم ادامه دارد و این رویداد سرکوب گری های رژیم صهیونیستی را برای همه جهانیان آشکار کرد. مردم فلسطین نیز همه نقشه‌های یهودیان افراطی را که برای انجام مراسم ذبح و قربانی در صحن‌ مسجد الاقصی آماده می‌شدند، خنثی کردند.

همزمان تهدیدهایی از گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه برای پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها را شاهد بودیم و در صورتی که رفتارهای تحریک‌آمیز صهیونیست ها ادامه پیدا کند شاید شلیک هزاران موشک از نواز غزه به‌سمت تل‌آویو و قدس اشغالی را ببینیم.

موشکی که روز دوشنبه از نوار غزه شلیک شد در چارچوب یک پیام هشدار دهنده بود که بر جدی بودن تهدیدهای مقاومت تأکید می‌کند و در هر شرایطی آتشی زیر خاکستر وجود دارد. در ۱۰ روز آخر ماه مبارک رمضان و در شرایطی که کینه و کدورت ها افزایش یافته و تمایل برای انتقام گیری و روحیه شهات طلبی به اوج خود رسیده، احتمال رخ دادن هر رویدادی وجود دارد.

Israel's 'War Between the Wars' With Iran Expands Across Middle East - WSJ

به باور عبدالباری عطوان، طی روزهای گذشته دو رویداد رخ داد که نگرانی رهبران رژیم اسرائیل و شهرک نشینان را دو چندان کرده است. این رویدادها می تواند نشانه های مرحله جدیدی از تحولات در آینده باشند. نخستین رویداد اعلام پرتاب دو موشک زمین به هوا از نوع «استریلا»ی روسی از سوی گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جریان حماس است. این موشک ها به سوی جنگنده هایی شلیک شد که صبح روز سه شنبه نوار غزه را بمباران کردند. این نخستین بار است که از زمان تنش عربی- اسرائیلی چنین موشکی وارد میدان نبرد می شود.

دومین رویداد هم رونمایی از پهپاد «کمان ۲۲» از سوی جمهوری اسلامی ایران به مناسب روز ارتش بود. این پهپاد می‌تواند در مسافت ۳ هزار کیلومتری پرواز کند، به‌سختی قابل رهگیری است و با دقت به اهداف برخورد می کند. شاید به همین دلیل بود که سید «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران به مقامات صهیونیست هشدار داد که در صورت هرگونه تحرک، ایران عمق این رژیم را هدف قرار خواهد داد. 

عطوان افزود: پهپاد ایرانی نگرانی نهادهای نظامی رژیم اسرائیل را به دنبال داشته است. زیرا این پهپاد به آسانی می تواند به عمق سرزمین های اشغالی برسد. همچنین ایران صدها نمونه و شاید بیشتر از این ها پهپاد در اختیار دارد. فناوری اینگونه پهپادها به همراه فناوری موشک های بالستیک و بالدار می تواند به گروه های مقاومت در غزه، جنوب لبنان، صنعا و بغداد منتقل شود. این موشک ها کارامدی خود را در جنگ یمن به اثبات رسانده اند و گنبد آهنین هم قادر نیست آنها را رهیگری کند.

پایان/

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
کد خبر: 18415

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =