ممنوعیت اختصاص ارز به گوشی های لوکس مختص به یک نشان تجاری خاص نیست

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دغدغه اصلی ما این است که در شرایط جنگ اقتصادی و محدودیت منابع، یارانه ای از جیب مردم صرف واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور نشود.

به گزارش تحریریه، حسن شجاعی علی آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع ممنوعیت واردات کالاهای لوکس اظهار داشت: در شرایطی که درگیر جنگ اقتصادی و کمبود منابع ارزی هستیم و برای تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و دارو دچار مشکلاتی هستیم، منطقی نیست که ما برای واردات کالاها و ازجمله گوشی های لوکس ارز مصرف کنیم و این مورد تذکر رهبری انقلاب نیز بود.

وی افزود: سال گذشته حدود سه میلیارد دلار برای دارو اختصاص دادیم. در حالی که تنها برای واردات گوشی های لوکس نزدیک یک میلیارد دلار ارز نیمایی مصرف شده و حتماً ارز پاشی برای کالاهای لوکس به نفع کشور نیست در این جهت وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون دعوت شد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس ادامه داد: وزیر وعده دادند این موضوع را بررسی و در ستاد تنظیم بازار تصمیم لازم را اتخاذ کنند، آنچه مطالبه ما است عدم اختصاص ارز یارانه ای به کالاهای لوکس در مرحله اول و سپس بررسی ضرورت ورود اینگونه کالاها حتی با ارز غیر دولتی است.

وی تصریح کرد: موضوع ممانعت از اختصاص ارز نیمایی به کالا وگوشی های لوکس، مختص یک نشان خاص نیست؛ بلکه در هر شرکتی می تواند بخشی از محصولات لوکس و بخشی غیر لوکس باشد که می‌بایست مصادیق آن توسط دولت با معیارهای دقیق تعیین شود.

شجاعی افزود: براساس بررسی‌ها چهار درصد بازار تلفن همراه در اختیار این کالاها است. اما ۲۵ درصد ارز صرف آن می شود و اختصاص ارز نیمایی به گوشی هایی که مورد استفاده ۴ درصد جامعه است، ضرورتی ندارد و باید دولت تصمیم بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: دغدغه ما این است که در شرایط جنگ اقتصادی یارانه ای از جیب عموم مردم صرف واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور نشود که در شرایط فعلی اقتصادی حتماً به مصلحت عمومی نیست و به ضرر مردم عزیز است.

منبع:خانه ملت

پایان/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 18511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =