بله اروپا به پوتین

بسیاری از خریداران اروپایی گاز روسیه پرداخت بهای گاز به روبل را آغاز کردند.

به گزارش تحریریه،تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» اعلام کرد که بسیاری از خریداران اروپایی گاز روسیه دستور اواخر ماه گذشته کاخ کرملین در مورد لزوم پرداخت بهای گاز به روبل را پذیرفته اند.

در این میان ۱۰ خریدار اروپایی گاز روسیه در «گازپروم بانک» حساب باز کرده اند. همچینین تاکنون چهار مشتری گاز روسیه قیمت گاز خریداری شده خود از گازپروم را به روبل پرداخت کرده اند.

گازپروم از صبح روز چهارشنبه عرضه گاز به شرکت بلغارگاز و PGNiG لهستان را متوقف کرد. علتی که برای این امر بیان شده آن است که دو کشور از پرداخت پول گاز خود به روبل خودداری کرده اند.

به دلیل عبور گاز خریداری شده برخی از کشورهای مشتری روسیه از خاک دو کشور فوق، شرکت گازپروم تهدید کرد اگر بلغارستان و لهستان اقدام به برداشت بدون مجوز گاز از جریان ترانزیت گاز در خطوط لوله کنند، گازپروم انتقال به کشورهای ثالث را که هنوز ارسال گاز برای آن ها متوقف نشده است،کم می کند.

بلومبرگ پیش بینی کرد که روند قطع تحویل گاز روسیه به برخی کشورهای اروپایی در نیمه دوم ماه مه نیز رخ دهد یا آنکه تعداد بیشتری از کشورها را شامل شود زیرا در آن زمان قرار است پرداخت های بعدی صورت بگیرد.

اواخر ماه مارس بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورهایی که اقدامات محدودکننده علیه روسیه را اعمال کرده‌اند، کشورهای غیردوست مسکو نامید و تاکید کرد این دولت ها باید بهای گاز دریافتی را به روبل پرداخت کنند و نباید از دلار و یورو در محاسبات خود استفاده کنند.

پایان/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 18600

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =