نگرانی سهامداران تسلا از کاهش ارزش سهام خود

تسلا علیرغم اینکه شرکتی تریلیون دلاری است اما بسیار شبیه یک استارت آپ حس می‌شود.

به گزارش تحریریه، تصمیم ایلان ماسک برای خرید توییتر با قیمت ۴۴ میلیارد دلار باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره عمق استعداد مدیریتی او در با ارزش‌ترین کمپانی دنیا یعنی تسلا شده است. برخی افراد می‌گویند ماسک بیشتر روی این شبکه اجتماعی تمرکز کرده است. ماسک با انتشار بیانیه‌ای اظهار کرد توییتر یک شهر دیجیتالی است و درباره حفاظت از آزادی بیان صحبت کرد. او همچنین دوباره ترس هایی را از مردی برانگیخت که یک زمان برای عرضه تسلا مدل ۳ در کف کارخانه می‌خوابید و درباره کار کردن دیوانه‌وار صحبت می‌کرد اما حالا انرژی زیادی را صرفه‌جویی می‌کند. راس گربر سهامدار تسلا می‌گوید:

تسلا علیرغم اینکه شرکتی تریلیون دلاری است اما بسیار شبیه یک استارت آپ حس می‌شود. این خودروساز بسیار بزرگ‌تر از شرکت‌های غول‌آسای دنیاست اما فاقد زیرساخت مدیریتی شبیه این شرکت‌هاست

بالاتر از همه این‌ها تسلا در حال تلاش برای افزایش تولید خود در کارخانه‌های جدید تگزاس و برلین است اما مشکلاتی همچون اختلال زنجیره تأمین و هزینه‌های مواد خام وجود دارد. از طرف دیگر شیوع دوباره کرونا در چین باعث ایجاد مشکلاتی در فعالیت کارخانه این خودروساز در شانگهای شده است. ماسک چند ماه پیش اعلام کرد تسلا مشغول کارهای فعلی خود است و محصولات جدیدی همچون سایبرتراک را در سال جاری عرضه نخواهد کرد. تسلا از پس مشکلات خود برمی‌آید اما تمرکز زیاد ماسک روی توییتر باعث نگرانی سهامداران شده است. یکی از مدیران رده‌بالای تسلا که ترجیح داده است ناشناس باقی بماند می‌گوید:

من می‌ترسم خرید توییتر توسط ماسک باعث حواس‌پرتی او شود. او با مشکلات زنجیره تأمین و تأخیرهای تولید دست‌وپنجه نرم می‌کند و این حرکت با آن‌ها نمی‌خواند

یک روز پس از آنکه ماسک توافق با توییتر برای خرید این پلتفرم اجتماعی را اعلام کرد ارزش سهام تسلا بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد. یکی از تحلیلگران ودبوش سکیوریتیز می‌گوید:

نگرانی‌هایی درباره فروش سهام تسلا توسط ماسک برای تامین پول خرید توییتر و پرت شدن حواسش از تسلا وجود دارد

از زمان اعلام خرید ۹ درصد سهام توییتر توسط ماسک تاکنون، ارزش سهام تسلا حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است. این خودروساز به درخواست خبرنگاران برای مصاحبه پاسخی نداده است اما یکی از منابع موثق داخل کمپانی گفته است نگرانی سرمایه‌گذاران بی مورد است و ماسک به شدت درگیر کارهای تسلاست. تسلا که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است هم‌اکنون ارزشمندترین خودروساز دنیاست اما تنها ۲ مدیر در کنار ماسک به عنوان تیم رهبری این خودروساز شناخته می‌شود در حالی که جنرال موتورز و فولکس واگن دارای ۱۷ و ۱۱ مدیر ارشد هستند.

منبع: پدال

پایان/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 18614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =