مقصر اصلی جنگ اوکراین

سناتور آمریکایی واشنگتن و بایدن را مقصر اصلی جنگ اوکراین اعلام کرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار فیلمی از جلسه استماع «آنتونی بلینکین» وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره نوشت، چند روز قبل وزیر امور خارجه، در کنگره در مقابل کمیته روابط خارجی سنا با اظهارات شوکه کننده «رند پاول» سناتور کنتاکی روبرو شد.

پاول سناتور جمهوری‌ خواه به این موضوع اشاره کرد که اوکراین و گرجستان زمانی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند اما به زور به عقب رانده شدند.

وی عنوان داشت خشم روسیه از احتمال پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - به ویژه با توجه به اینکه قبل از آن بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بوده است - باعث تهاجم آن به اوکراین شده است. 

بلینکن در پاسخ به اظهارات پاول گفت: من کاملاً با این نظر مخالفم.

پاول در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا ایالات متحده برای پیوستن اوکراین به ناتو در پاییز گذشته اقدامات تحریک کننده ای را انجام داد. در حالی که روسیه آن را به‌عنوان یک خط قرمز می دانست و به شدت با آن مخالفت می‌کرد.

وی تاکید کرد: دولت بایدن بر پذیرش اوکراین در ناتو اصرار داشت. می‌توانستیم صداهایی را از مسکو قبل از تهاجم بشنویم. می‌دانستیم دشمن ما می‌گوید این موضوع خط قرمز آنهاست.

بلینکن استدلال کرد که همیشه دفاع از سیاست درهای باز ناتو اهمیت دارد.

Secretary Blinken, Senator Paul argue on Putin's invasion of Ukraine

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه تاریخچه اوکراین به روسیه حق حمله را نمی دهد، ادامه داد: این حق کشورهاست که برای آینده و سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

پاول پاسخ داد: هیچکس نمی گوید که اینطور است. آنها به عنوان بخشی از این امپراتوری با زور آزاد شدند.

بلینکن همچنین گفت که ایالات متحده به دنبال این بود که به روسیه در مورد بسیاری از نگرانی هایش در مورد اوکراین قبل از آغاز حمله مشاوره بدهد، اما این تلاش ها به جایی نرسید زیرا روسیه واقعاً علاقه نداشت. 

سناتور جمهوری خواه گفت: هیچ توجیهی برای تهاجم وجود ندارد اما دلایلی برای آن وجود دارد.

اظهارات بلینکن در کاپیتول هیل به دنبال سفر وزیر امور خارجه به همراه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به اوکراین انجام شد. این دو عضو کابینه بایدن در کی‌یف با رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند.

بلینکن در کنفرانس خبری خود در لهستان مدعی شد: هدف اصلی روسیه تسلیم کامل اوکراین، سلب حاکمیت و استقلال آن بوده است  که شکست خورده است.

پایان/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 18622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت الله سلیمی BG ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      تقریبا” تمامی ارتشهای دنیا مستقیما از پنتاگون دستور می گیرند حتی ارتشهای روسیه و چین ، و در واقع چیزی که به عنوان ۷۰۰۰ پایگاه نظامی امریکا در کل دنیا عنوان می شود همین ارتشها و مکانهای نظامیست که در حدود ۲۰۰ کشور چهان پراکنده اند و اسلحه و سیستمهای مخابراتی و سایر امکانات را در اختیارشان قرار می دهد.و درجه اهمیتشان برحسب موقعیت جغرافیایی فرق می کند و با کمک همین ارتشها امریکا قادر است در هر منطقه ای که اراده کند جنگ و درگیری ایجاد نماید. یکی از مهمترین ارتشهایی که امریکا بوجود اورد ارتش شوروی بود که در ظاهر نقش رقیب اتمی امریکا را بازی می کرد اما عملا” یک ببر کاغذی بود که امریکا برای پیشبرد نقشه ها و سیاستهایش ان را به کار می گرفت. به عنوان مثال امریکا در سال ۱۹۴۹ با انجام یک ازمایش ظاهرا” اتمی شوروی را به عنوان یک ابرقدرت قلمداد کرد و در طی جنگهای کره (۱۹۴۹-۱۹۵۳) و ویتنام (۱۹۵۵-۱۹۷۵) وقتی با اعتراض مردم امریکا روبرو شد که چرا باید سربازان امریکا در کره ویتنام کشته شوند و چرا امریکا علیه این دو کشور از سلاحهای اتمی استفاده نمی کند توجیه دولت امریکا برای مردمش این بود که کشورهای کره و