آیا آلمان در برابر خواسته پوتین تسلیم می شود؟

شرکت «یونیپر» آلمان، در حال مذاکره با شرکت «گازپروم» و دولت آلمان بر سر چگونگی اجرای تقاضای مسکو برای پرداخت پول گاز به روبل است.

به گزارش تحریریه، چند روز قبل رهبر مهمترین حزب مخالف دولت در آلمان گفت: با فرارسیدن ماه می، کاملا واضح است که شرکت آلمانی یونیپر باید صورتحساب بعدی هزینه گاز روسیه را به روبل بپردازد.

 تینو چروپالا رهبر حزب «گزینه آلترناتیو برای آلمان» در مصاحبه با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: گفت وگوها برای پرداخت هزینه گاز روسیه به یورو از طریق حسابی در روسیه ادامه دارد. هدف این مذاکرات، راضی کردن روسیه در کنار رعایت رژیم تحریم هاست.

وی در عین حال تصریح کرد: رعایت چنین موازنه ای در درازمدت ممکن نیست. ارزهای اروپایی باید نه تنها در معاملات گازی بلکه در همه معاملات حوزه انرژی استفاده و تقویت شوند. دوره دلارهای نفتی به پایان رسیده است.

این در حالی بود که شرکت یونیپر به عنوان بزرگترین شرکت آلمانی واردکننده گاز از روسیه، اوایل این هفته اعلام کرده بود هزینه گاز را به روبل پرداخت نمی کند زیرا ناقض تحریم های روسیه است.

اما دیروز شبکه المیادین به نقل از شرکت انرژی آلمان اعلام کرد که شاید در آینده هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت کنیم.

امروز نیز رویترز در گزارشی مدعی شد که شرکت انرژی «یونیپر» آلمان در حال مذاکره با شرکت «گازپروم» و دولت آلمان بر سر چگونگی اجرای تقاضای مسکو برای پرداخت پول گاز روسیه به روبل است.

این شرکت در اسلایدهای منتشر شده همراه با نتایج نهایی سه ماهه اول به «گفت و گوهای پیوسته با دولت آلمان و گازپروم در مورد اجرای احتمالی این حکم» اشاره کرد که نگرانی در مورد اختلال در عرضه ایجاد کرده است.

این شرکت که بزرگ ترین واردکننده گاز روسیه است، جزئیات بیشتری از این مذاکرات ارائه نداد.

کمیسیون اروپا اواخر دیروز اعلام کرد، پیروی از طرح پیشنهادی روسیه به صورت کامل، تحریم های موجود اتحادیه اروپا علیه روسیه را نقض می‌کند اما قول داده است جزئیات بیشتری در مورد که شرکت‌ها چه کاری می‌توانند یا نمی‌توانند از نظر قانونی انجام دهند، ارائه دهند.

پایان/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
کد خبر: 18739

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =