هر کد سجامی امکان انجام یک معامله خودرویی در بورس دارد

حسنی گفت: به محض آغاز معاملات خودرو در بورس، تمام افراد با کد سجامی می‌توانند بدون اخذ کد جدید فقط یک معامله انجام دهند.

به گزارش تحریریه، محمد حسنی سعدی سخنگوی بورس کالا در بخش خبری شبکه خبر در خصوص عرضه خودروی شاهین و کارا در بورس کالا به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال: هم اکنون وضعیت خودروی شاهین در بورس کالا چگونه است؟

حسنی: از زمانی که بورس کالا برای عرضه خودروها اعلام آمادگی کرده، دو شرکت تمایل به عرضه تولیدات خود در بورس کالا کردند، یکی سایپا که خودروی شاهین خود را در کمیته بورس کالا پذیرش کرد و در این کمیته مورد تایید قرار گرفت. همچنین مقرر شد، از ۲۰ هزار خودرویی که قرار است این شرکت امسال تولید شود، ۱۶ هزار خودرو در بورس کالا عرضه شود. هم اکنون کارهایی اداری آن انجام شده، اما تاریخی برای عرضه نهایی این خودرو اعلام نکردیم و در حال سپری کردن مراحل نهایی است.

خودروی دیگر، خودروی کارا از سوی گروه بهمن است. این خودرو نیز در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده ۱۵ هزار خودرو تولید خواهد کرد که از این میان ۷هزار و ۵۰۰ خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود.

سوال: در صورتی که خودرو سازی سایپا از عرضه خودرو در بورس کالا امتناع کند، مشمول جریمه می‌شود؟

حسنی: میان بورس کالا و شرکت‌های خودرویی، فقط توافقی در راستای عرضه تولیدات خودرویی در بورس کالا صورت گرفته و عرضه کننده می‌تواند در صورت عدم تمایل برای عرضه خودرو در بورس کالا، امتناع کند.

سوال: محدودیت ثبت سفارش برای کدهای معاملاتی وجود دارد؟

حسنی: با پیگیری‌های صورت گرفته و مجوزهای اخذ شده از سازمان بورس، به محض آغاز معاملات، تمام افراد با کد سجامی که سهام خرید و فروش می‌کنند می‌توانند بدون اخذ کد جدیدی معاملات خودرویی نیز انجام دهند، اما هر کد فقط می‌تواند یک معامله انجام دهد.

سوال: حاشیه سود خرید خودرو در بورس کالا نسبت به بازار چه میزان است؟

حسنی: در بورس کالا مکانیزم عرضه و تقاضا برای کشف قیمت حاکم است و هیچگونه اعمال نظر و قدرتی پذیرفته نیست و براساس میزان عرضه و تقاضا کالا یک قیمت منصفانه کشف می‌شود.

منبع: yjc

پایان/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 18799

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =