روزگار سیاه بازار رمزارزها

درحالیکه بسیاری از ارزهای دیجیتال روندی کاهشی را اغاز کردند، بیت کوین به پایین ترین سطح ۱۱ ماهه خود رسید و یک مقاومت مهم را از دست داد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی نوشت، بسیاری از رمز ارزها روند کاهشی گرفته اند و بیت کوین به پایین ترین سطح ۱۱ ماهه خود رسید و منطقه ای در حدود ۳۰ هزار دلار را لمس کرد که مقاومت بسیار حساسی است. 

این گزارش تاکید دارد ترس شدیدی در سراسر بازار کریپتو وجود دارد. استیبل کوین TerraUSD سقوط کرده است و حامیان آن به دنبال طرح نجات هستند.

بیت کوین پس از سقوط به پایین ترین سطح ۱۱ ماهه، بین سود و زیان در نوسان است در همین حین استیبل کوین TerraUSD به روند نزولی خود ادامه داد.

بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان از نظر ارزش بازار، قبل از اینکه معاملات تغییر چندانی داشته باشد، با ۶.۲ درصد کاهش به ۲۹۰۸۵ دلار رسید. تحلیلگران سطح ۳۰ هزار دلار را به عنوان یک آستانه کلیدی می دانستند و بسیاری پیش بینی می کردند که پس از سقوط این رمز ارز به زیر مقاومت، زیان بیت کوین می تواند تسریع شود. در همین حال، استیبل کوین الگوریتمی TerraUSD هم به روند کاهشی خود ادامه داد و با کمتر از ۳۰ سنت معامله شد.

The digital coin broke below the closely watched level

«مت مالی» استراتژیست ارشد بازار رمز ارز اعتقاد دارد: بیت‌کوین و کریپتوها امسال تبدیل به یک تجارت پرریسک شده‌اند و داده‌های CPI هم افزایش مخاطرات را نشان می دهند.  

سایر ارزهای رمزپایه نیز سقوط کردند، به طوری که Bitcoin Cash بیش از ۱۱ درصد از دست داد و Dash نزدیک به ۱۶ درصد کاهش یافت.

این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که داده‌ها نشان دادند قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده بیش از پیش‌بینی‌ها در آوریل افزایش یافت و تورم برای مدت طولانی‌تری در سطوح بالا باقی خواهد ماند.

داده ها همچنین نشان می دهند که فدرال رزرو در مسیر افزایش شدید نرخ بهره گام بر می دارد.

«مارکوس سوتیریو» تحلیلگر در کارگزار دارایی دیجیتالی مستقر در بریتانیا، GlobalBlock، گفت: ترس شدیدی در بازار کریپتو وجود دارد. علاوه بر چالش‌های کلان، اکنون یک خطر اساسی برای صنعت کریپتو وجود دارد زیرا استیبل کوین UST از ۱ دلار هم کمتر شده است.

ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های پرریسک در تمام سال تحت فشار بوده اند. فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی نرخ های بهره را برای مبارزه با تورم افزایش می دهند و محیط نامساعدی را برای دارایی های پرریسک ایجاد می کنند.

«جیمز مالکوم» رئیس تحقیقات بخش ارزهای خارجی و ارزهای دیجیتال در UBS اعتقاد دارد: قیمت حدود ۳۰ هزار دلاری، منطقه بسیار حساسی برای بیت کوین بود. این نقطه ای است که به طور بالقوه می تواند منجر به افزایش فروش این دارایی توسط این گروه کلیدی شود.

مالکوم افزود در پایین‌تر از این، پشتیبانی فنی کمی وجود دارد تا زمانی که قیمت‌های به پایین تر از ۲۰ هزار دلار برسد. شکسته شدن سطح قیمتی ۲۸ هزار دلار هم می تواند موج جدیدی از فروش را به راه بیندازد.

با این حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران رمزارز، با آگاهی از این واقعیت که بیت‌کوین قبلاً چرخه رونق و رکود را پشت سر گذاشته و بارها ضرر را جبران کرده است، در حال دلگرم کردن یکدیگر هستند.

پایان/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 18972

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =