توضیحات وزارت اقتصاد درباره برخی ابهامات پیرامون مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی

وزارت اقتصاد درباره فرآیند و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در بانک ها توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از شادا، بر اساس این توضیحات، همه بانک ها و مؤسسات اعتباری کشور موظفند، علاوه بر حفظ کرامت و منزلت مشتریان، خدمات بانکی را منطبق با ضوابط ابلاغی از سوی نهادهای نظارتی و سیاستگذار به ویژه بانک مرکزی ج.ا.ا ارایه کنند.

این گزارش تصریح کرده است؛ بر اساس مقررات ابلاغی از سوی مراجع قانونی در خصوص آئین نامه اجرایی ماده 14 قانون مبارزه با پولشویی، تمامی بانک ها و مؤسسات اعتباری کشور (دولتی و خصوصی) مکلف شده اند،  اطلاعات هویتی و اقتصادی (شغلی) ارباب رجوع  را در ابتدای شروع تعاملات کاری دریافت کنند.

این گزارش می افزاید؛ افزون بر این، مطالبه مدارک هویتی و شغلی از سوی کارکنان بانک ها در شعب، مستند به ضوابط ابلاغی است؛ ضمن آنکه زیرساخت عملیاتی و شرایط حذف نسخه کپی کارت ملی و شناسنامه در زمان ارایه خدمات پایه در تعداد زیادی از بانک ها فراهم و به این واحدها ابلاغ شده است.

شایان ذکر است، افتتاح حساب در بانک ها برای اشخاص حقیقی فاقد شغل نیز منع قانونی ندارد و صرفاً متقاضیان افتتاح حساب با اعلام فقدان شغل می توانند، فرآیند افتتاح حساب را انجام دهند.

گفتنی است، بر این اساس در پی انتشار خبری مبنی بر مراجعه یکی از هنرمندان کشور به یکی از  شعب بانک ملت در تهران و مطالبه مستندات اطلاعات هویتی و اقتصادی (شغلی) از وی، این اقدام‌ شعبه مذکور منطبق با قوانین و مقررات بوده است.

پایان/

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کد خبر: 18994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =