واردات خودرو منحصر به حجم موتور یا سقف قیمتی خاصی نیست

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت نکاتی را در خصوص آیین‌نامه واردات خودرو اعلام کرد.

به گزارش تحریریه، چند روز قبل بالاخره سخنگوی دولت آزاد سازی واردات خودرو را اعلام کرد و در صفحه توئیتر خود نوشت یکی دیگر از بندهای هشت فرمان رئیس‌جمهور برای تحول در صنعت خودرو محقق شد و با تصویب هیئت دولت، ‎واردات خودرو آزاد شد.

از همان روز پیرامون چگونگی واردات خودرو مباحث زیادی مطرح شد. از محدود شدن ورود خودرو های ۱۰۰۰ سی سی تا ورود خودروهای بی کیفیت هندی و برزیلی.

روز گذشته (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست کلی بر این است که عواید واردات خودرو به همه طبقات جامعه از جمله اقشار متوسط و کم‌درآمد برسد و فضایی رقابتی ایجاد شود.

عبدالله توکلی لاهیجانی افزود: کلیات مباحث مربوط به واردات خودرو مصوب شده و حداکثر تا یک ماه آینده آیین‌نامه آن تهیه می‌شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: برخلاف صحبت‌هایی که به‌تازگی از سوی برخی عنوان شده، واردات خودرو منحصر به حجم موتور یا سقف قیمتی خاصی نیست و طیف‌های مختلفی از خودروها با حجم موتور و قیمت‌های مختلف، اتومبیل‌های برقی و غیره را شامل می‌شود که به روش‌های مختلفی وارد خواهند شد.

توکلی لاهیجانی تاکید کرد: سیاست کلی بر این است که عواید واردات خودرو به همه طبقات جامعه از جمله اقشار متوسط و کم‌درآمد برسد و فضایی رقابتی ایجاد شود، در غیر این صورت اگر واردات فقط منحصر به خودروهای لوکس و گران‌قیمت باشد، هیچ تاثیری در فضای رقابتی نخواهد داشت و قیمت‌ها را در بازار تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

پایان/ 

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 19083

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 1
      در بودجه امسال، درامد دولت از هدفمندی یارانه‌ها، ۵۴۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. یعنی دولت‌ رئیسی می‌تواند به هر ایرانی حداقل ۵۰۰ هزار تومان ماهانه یارانه نقدی پرداخت کند! دولت از منابع هدفمندی فقط تعرفه آب، برق و گاز را افزایش داده است. یعنی در آینده باید منتظر افزایش قیمت نفت سفید، بنزین، گازوئیل و قیر هم بود! https://www.isna.ir/news/1400110302092/
    • پلنگ خشگین IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      تنها راه نجات باید رفت چون بااین همه دزد ونبود قانون هیچ وقت درست نمیشه باید یخچال را عوض کرد