انتقال آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین به ژاپن و کره جنوبی

تحلیلگر اردنی تبار معتقد است پس از اینکه دستگاه اطلاعاتی روسیه آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین را ویران کرد، اکنون بایدن در سفر خود به ژاپن و کره جنوبی به دنبال یافتن مکان جدیدی برای ایجاد دوباره این تاسیسات است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «مدارات عربیه» در گزارش خود به قلم «محمد احمد الروسان» عضو جبهه مردمی اردن درباره سفر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به کشورهای آسیا و پیامدهای حضور وی در ژاپن و کره جنوبی نوشت، بایدن با این اقدام وارد فضای راهبردی چین شده است. 

همزمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری و اطرافیان وی به همراه و مدیر دستگاه اطلاعاتی روسیه نیز بایدن را در فهرست سیاه قرار داده اند. 

به باور محمد احمد الروسان، پس از اینکه دستگاه اطلاعاتی روسیه به وجود مراکز و آزمایشگاه های پژوهشی - بیولوژیکی آمریکا در اوکراین پی بردند و دریافتند که مدیریت آن بر عهده بایدن بوده است، کاخ کرملین این تاسیسات را نابود کرد. 

وی اعتقاد دارد اکنون رئیس جمهوری آمریکا با سفر خود به کشورهای آسیایی به دنبال یافتن مناطق جدیدی به ویژه در ژاپن و کره جنوبی برای ایجاد آزمایشگاه های جدید و مراکز بیولوژیک است.

جو بایدن سعی دارد تا از ژاپن برای مقابله با روسیه استفاده کند و همزمان با بزرگ نشان خطرات کره شمالی و جنگ های بیولوژیکی از کره جنوبی باج خواهی نماید.

این در حالی است که جنگی که ناتو به راه انداخته است اروپا و بازار انرژی جهان را تهدید می کند. اما نکته اینجاست که روسیه در حال دستیابی به پیروزی هایی در میدان های نبرد اوکراین است.

پایان/

۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 19294

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =