ژاپن رویکرد نظامی خود را تغییر می‌دهد

وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد کشورش قانون صلح طلبی پس از جنگ دوم جهانی را اصلاح می کند و بر قابلیت های نظامی خود می افزاید.

به گزارش تحریریه، «خبرگزاری فرانسه» نوشت، «یاسوکازو هامادا» وزیر دفاع ژاپن فاش کرد که این کشور در حال بررسی چندین گزینه با هدف تقویت سیستم دفاعی خود است که از جمله موارد ایجاد قابلیت‌های ضد حمله است.

او پرتاب های موشکی اخیر توسط کره شمالی را دلیل دوری گزیدن توکیو از سیاست طولانی مدت صلح طلبانه خود ذکر کرد.

هامادا در طی یک جلسه توجیهی گفت که ژاپن به بررسی همه گزینه ها - از جمله قابلیت های ضد حمله ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد که سرزمین آفتاب، طلوع هیچ چیزی را رد نمی کند زیرا ما به کار برای تقویت بنیادین توانایی های دفاعی خود ادامه می دهیم.

هامادا افزود که نیاز به این تغییر اساسی در دکترین دفاعی این کشور ناشی از رفتار تهدیدآمیز کره شمالی در منطقه، به ویژه آخرین پرتاب موشک های بالستیک این کشور است.

چند روز قبل پیونگ یانگ بلافاصله پس از برگزاری رزمایش مشترک ضد زیردریایی آمریکا در کره جنوبی، دو موشک از این نوع را شلیک کرد. سئول و توکیو اعلام داشتند این چهارمین پرتاب از این نوع در تنها یک هفته بود.

ژاپن رویکرد نظامی خود را تغییر می‌دهد

کره شمالی همچنین یک موشک بالستیک میان‌برد را هم پرتاب کرد. این موشک برای اولین بار در پنج سال گذشته از فراز ژاپن عبور کرد.

توکیو، سئول و واشنگتن نمایش قدرت کره شمالی را محکوم کرده اند.

ژاپن پس از شکست در جنگ جهانی دوم، به طور رسمی از حق خود برای داشتن ارتش و راه اندازی جنگ صرف نظر کرد. سیاست‌های صلح‌طلبانه حتی در اصل ۹ قانون اساسی این کشور نیز آمده است.

با این حال، ژاپن دارای ارتشی است که به عنوان نیروی دفاع شخصی آن شناخته می شود. در سال‌های اخیر نیز درخواست‌هایی در این کشور مبنی بر رفع محدودیت‌های موجود بر روی توانایی‌های نظامی‌ توکیو مطرح شده است.

پایان/

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 22085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =