پایان تعامل آمریکا و کره شمالی| عقب نشینی کاخ سفید در برابر تهدید پیونگ  یانگ

اعلام دکترین هسته ای جدید کره شمالی به معنای از بین رفتن احتمال هرگونه مذاکراتی برپایه شروط آمریکا برای خلع سلاح این کشوردر آینده است. این دکترین به رئیس جمهوری کره شمالی اختیار کامل در استفاده از سلاح هسته ای را می دهد.

به گزارش تحریریه، روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» نوشت، به محض اینکه «کیم جونگ اون» رئیس جمهوری کره شمالی، دکترین نظامی خود درباره حمله پیشگرانه هسته ای در برابر هرگونه حمله به این کشور را صادر کرد «کارین ژان پییر» سخنگوی کاخ سفید با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی گفت آمریکا برای هر گونه مذاکره ای با کره شمالی بدون هیچ گونه شرطی آماده است.

رئیس جمهوری کره شمالی از اندک رهبران کشورهای شرق آسیا و جهان است که به خوبی دکترین آمریکا و چگونگی مقابله با آن را فهمیده است. او هیچ توجهی به تهدیدات آمریکا ندارد و برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی را با سرعت بسیار بالایی پیش می برد. او همچنین هیچ توجهی به تحریم های اقتصادی آمریکا ندارد و با اتکا به داخل در برابر تحریم های اقتصادی آمریکا مقابله می کند.

صدور دکترین هسته ای جدید از سوی رئیس جمهوری کره شمالی و موافقت مجلس این کشور با آن به معنای از بین رفتن احتمال هرگونه مذاکراتی در آینده برای خلع سلاح کره شمالی است. این دکترین درهای گفت و گو میان آمریکا و کره شمالی درباره موضوع هسته ای کره شمالی بر پایه شروط آمریکا را می بندد.

پایان تعامل آمریکا و کره شمالی| عقب نشینی کاخ سفید در برابر تهدید پیونگ  یانگ

موضوع قابل توجه در دکترین جدید آن است که این دکترین به رئیس جمهوری کره شمالی اختیار کامل در استفاده از سلاح هسته ای می دهد. به موجب این دکترین رئیس جمهوری نه تنها می تواند از سلاح هسته ای در برابر هرگونه حمله هسته ای استفاده کند، بلکه او می تواند از سلاح هسته ای در برابر استفاده از هرگونه سلاح کلاسیک هم استفاده کند. این یک تنش بی سابقه میان کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی است.

رئیس جمهوری کره شمالی در چنین شرایطی، واشنگتن و همه روسای جمهوری پیشین، کنونی و حتی رئیس جمهوری آینده آمریکا را ترسانده است زیرا او قدرت تصمیم گیری برای جنگ با هدف دفاع از کشور و ملت خود را دارد و در صورت لزوم می تواند از سلاح هسته ای استفاده کند. همچنین او تقریبا تنها کسی در جهان است که برای دیدار با رئیس جمهوری آمریکا و یا سفر به واشنگتن تلاش نمی کند.

«ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا التماس می کردد که با وی دیدار کند و هنگامی هم ترامپ در سنگاپور و هانوی با وی دیدار کرد نتوانست با این دیدار هیچ امتیازی را از وی بگیرد. کیم جون اونگ باعث شد که کره شمالی به یک قدرت هسته ای ترسناکی تبدیل شود.

پایان تعامل آمریکا و کره شمالی| عقب نشینی کاخ سفید در برابر تهدید پیونگ  یانگ

رهبر کره شمالی به ائتلاف بین المللی جدیدی که شامل روسیه و چین است ملحق شده است. این ائتلاف به زودی پس از کنار رفتن آمریکا از رهبری جهان، رهبری جهان را در اختیار خواهد گرفت. شاید برخی از رهبران کشورهای عربی مجادله می کنند که رئیس جمهوری کره شمالی کشور خود را گرسنه نگه داشته است و مردم خود را از بسیاری از مولفه های رفاه محروم کرده است. این مجادله درست است، اما این رهبران که شیفته هژمونی آمریکا و دموکراسی مبتنی بر تجاوز این کشور هستند فراموش کرده اند بیشتر آنها بدون حمایت آمریکا نمی توانند از کاخ ها و سرمایه خود دفاع کنند. آن ها اکنون حتی در حال برون سپاری امنیت خود با استفاده از رژیم صهیونیستی هستند.

روزنامه رای الیوم در بخش پایانی گزارش خود آورد: همه نظریه های قدیمی و جدید علم جامعه شناسی بر این موضوع تاکید می کنند که امنیت در اولویت یک ملت قرار دارد. رئیس جمهوری کره شمالی این موضوع را خوب درک کرده است و به همین دلیل بر روی امنیت کشور خود تمرکز کرده است و با آزمایش های هسته ای و موشکی موفقیت آمیز به ویژه موشک های قاره پیما، حاکمیت کشور خود را تقویت کرده است.

پایان/

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
کد خبر: 21678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      قابل توجه مسولین که هنوز از برجام دست نکشیده اند