پرداخت تسهیلات با ۳ نرخ مختلف به بنگاه های تولیدی دام و طیور

سرپرست بانک کشاورزی از پرداخت تسهیلات با ۳ نرخ مختلف به بنگاه های تولیدی دام و طیور خبر داد.

به گزارش تحریریه، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی‌، مهدی رضایی سرپرست بانک کشاورزی در حاشیه نشست وبیناری هماهنگی پرداخت تسهیلات به مرغداران، دامداران و... در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در جمع خبرنگاران، گفت: در راستای مردمی‌سازی طرح یارانه‌ها بنا شده به بنگاه‌های تولیدی دام و طیور با ۳ نرخ ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد تسهیلات پرداخت شود.

وی ادامه داد: دامدارکارت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۱ درصد در اختیار بنگاه‌های «خرد و کوچک» و «متوسط» قرار داده می‌شود.

رضایی با اشاره به نحوه دریافت تسهیلات برای متقاضیان، گفت: با لیستی که وزارت جهاد کشاورزی در اختیار بانک کشاورزی از طریق سامانه سیتا قرار می‌دهد، دامداران و تولیدکنندگان مراجعه می‌کنند و با ارائه مدارک و تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند.

وی افزود: اکثر تولیدکنندگان و دامداران از مشتریان بانک هستند و در بانک پرونده دارند، مشکلی از بابت وثایق وجود ندارد؛ ضمن اینکه بانک کشاورزی نیز در سال گذشته ۸۸ درصد تعداد از تسهیلاتی که در اختیار کشاورزان و دامداران قرار داده با ضمانت چک و سفته بوده است.

سرپرست بانک کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر به همکارانمان در بانک‌های کشاورزی تأکید کرده‌ایم که فرآیند دریافت تسهیلات را تسهیل کنند و آن را برای مراجعه‌کنندگان سهل گرفته و حتی‌المقدور پرداخت آن را تسریع ببخشند.

وی با اشاره به نحوه بازپرداخت تسهیلات، افزود: بازپرداخت با توجه به نوع تسهیلات ۹ ماه در نظر گرفته شده است و متناسب با درخواست واحدهای تولیدی و لیستی که در اختیار بانک از طرف وزارت جهاد کشاورزی قرار داده ‌شده، پرداخت می‌شود.

پایان/

۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 19304

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =