سازمان بهداشت جهانی به بهانه واکسیناسیون آبله، ویروس ایدز را گسترش داد

درحالی از رابطه بیماری آبله میمونی با لواط خبرهایی منتشر می شود که چند دهه قبل مشخص شد که ارتباط مستقیمی بین واکسن آبله و افزایش آمار ایدز در آفریقا وجود داشته است.

به گزارش تحریریه، مدتی است که تب و تاب مربوط به بیماری کرونا و واکسیناسیون اجباری در کشورهای جهان اندکی کاهش یافته است. اما به تازگی ویروس جدید به صدر خبر رسانه های جهان راه یافت و موجب نگرانی مردم شده است.

گفته می شود ویروس آبله میمونی از آفریقا سرچشمه گرفته و در میان مردان همجنس‌باز شیوع بیشتری دارد. تاکنون تقریبا همه موارد بیماری که در اروپا مخابره شده است در میان اصحاب قوم لوط رخ داده است.

اما به تازگی از میان قفسه های بایگانی خبرهای چند دهه قبل، گزارش هایی منتشر شده است که نشان می دهد حدود 50 سال قبل هم ویروس آبله در صدر خبرها قرار گرفت.

روزنامه لندن تایمز در تاریخ 11 می سال 1987 مقاله ای را از دکتر آلن کانتول منتشر کرد. عنوان و محتوای این گزارش که در یکی از معتبرترین روزنامه های آن زمان جهان منتشر شد مانند انفجاری در میان افکار عمومی عمل کرد.

در این مقاله با عنوان «واکسن آبله باعث تحریک ویروس ایدز شد» ادعا می شود که برنامه واکسیناسیون اجباری برای ریشه‌کنی آبله که توسط WHO (سازمان بهداشت جهانی) حمایت می‌شود، مسئول انتشار ایدز در آفریقا بوده است.

طبق این مقاله حدود 100 میلیون آفریقایی ساکن آفریقای مرکزی به دستور سازمان بهداشت جهانی تلقیح شدند و در همان زمان بیان شد که اندکی پس از این اقدام نهاد بهداشتی زیرمجموعه سازمان ملل بر میزان آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز در آفریقا افزوده شد.

بر این اساس تاکید شد که این واکسن مسئول بیدار کردن عفونت خفته ویروس ایدز در این قاره بوده است.

اکنون شاهد هستیم که نوع تازه ای از ویروس آبله که ریشه در مشکلات جنسی دارد در میان اتباع همجنس باز مرد برخی کشورها شایع شده است.

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 19336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      این تاریخ و این سالی که نوشتید، حدود پنجاه سال پیش نمیشه! کمتر میشه!