قابل توجه بنجل سازان وطنی؛ حرکتی بی نظیر از خودروساز آلمانی

نزدیک به یک میلیون دستگاه خودروی مرسدس بنز در سراسر دنیا مشمول این فراخوان می‌شوند.

به گزارش تحریریه، در حالیکه در ایران خودروسازان ما حتی حاضر به قبول بسیاری از نقص های فنی خودروهای تولید روز خود نیستند، از آلمان خبر رسیده است که برخی از مدل‌های خودروی بنز تولید سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ به علت وجود اشکالی در سیستم ترمز باید مورد بررسی قرار بگیرند. 

به گزارش دویچه وله، سازمان حمل و نقل موتوری فدرال آلمان اعلام کرده است، در مجموع بیش از ۹۹۳ هزار دستگاه خودروی بنز شاسی بلند سری ML و GL و نیز مدل لیموزین بزرگ کلاس R باید بازگردانده شوند. تخمین زده می‌شود که حدود ۷۰ هزار از این مدل بنز در داخل آلمان باشند.

در این مدل‌های بنز ممکن است ساییدگی سیستم تقویتی ترمز منجر به این شود که ارتباط پدال ترمز با سیستم ترمز قطع شده و در نهایت ترمز کار نکند.

شرکت مرسدس بنز این اشکال را تایید کرده و متذکر شده که هنگام ترمز گرفتن صدای سوت کشیدن و صدایی شبیه نویز برق شنیده می‌شود. سخنگوی شرکت مرسدس بنز گفته است، این مدل‌ها بازگردانده می‌شوند تا سیستم ترمزشان بازبینی شده و در صورت نیاز تعویض شود.

تا زمان بازبینی، این خودروها نباید مورد استفاده قرار بگیرند. برای مدت زمانی که این خودروها در تعمیرگاه و منتظر بررسی هستند، خودروی جایگزین یا راه حل دیگری پیش‌بینی شده است.

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
کد خبر: 19592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =