تصویب کلیات سند ویژگی‌ها و مشخصات فنی پایانه‌ فروشگاهی – حافظه مالیاتی

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب کلیات سند «ویژگی‌ها و مشخصات فنی پایانه‌ فروشگاهی – حافظه مالیاتی»، توسط کارگروه راهبری سامانه مؤدیان خبر داد.

به گزارش تحریریه، به نقل از سازمان امورمالیاتی، محمد برزگری بابیان اینکه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان جزو اولویت‌های اصلی سازمان امور مالیاتی است و با جدیت دنبال می‌شود، گفت: دومین جلسه کارگروه راهبری سامانه مؤدیان در سال 1401 با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور و وزارتخانه­ های «ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «صنعت، معدن و تجارت»، «وزارت اطلاعات» و «بانک مرکزی» و باهدف آماده‌سازی بستر اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برگزار شد.

 وی افزود: در این نشست، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در یک ماه گذشته به‌منظور آماده‌سازی بسترهای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان ازجمله تکمیل زیرسامانه‌های محوری سامانه مؤدیان، برگزاری جلسات مستمر با ذینفعان و اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص تعیین و پیاده‌سازی شناسه کالا و خدمات، ارائه شد.

برزگری در ادامه به مصوبات این جلسه اشاره و عنوان کرد: تصویب آیین‌نامه اصلاحی موضوع ماده 26 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در قالب 42 ماده و 16 تبصره باهدف رفع ابهامات، روان‌سازی صدور مجوز و تسهیل شرایط اخذ مجوز فعالیت شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، یکی از این مصوبات اصلی این جلسه بود.

وی افزود: تصویب کلیات سند «ویژگی‌ها و مشخصات فنی پایانه‌ فروشگاهی – حافظه مالیاتی»، از دیگر مصوبات این جلسه بود که استانداردها و نیازمندی‌های پایانه‌ فروشگاهی و حافظه مالیاتی را برای بهره‌برداری مؤدیان و شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی در صدور، ثبت، نگه‌داری و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مؤدیان تعیین خواهد نمود.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور، ارائه سناریوهای مربوط به روش فراخوان مشمولین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و پیاده ­سازی قانون و همچنین تعیین بازه زمانی ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مؤدیان توسط اشخاص مشمول را از دیگر مصوبات این جلسه مطرح نمود.

گفتنی است در خاتمه این جلسه، بر تداوم جلسات این کارگروه و کمیته فنی ذیل کارگروه باهدف تسریع در ایجاد بسترهای اجرائی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تأکید شد.

پایان/

۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 19659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =